سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۴۵۳
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۸

فکرشهر: امام جمعه جم گفت: در چند سال آینده، بحران افزایش تعداد دانش آموزان، کمبود فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات مدارس شهرستان جم جدی تر خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم اهدا تجهیزات مدارس و امضا تفاهم نامه بازدید علمی دانش آموزان از پالایشگاه فجر جم با بیان اینکه این مراسم آگاهی، علم، روشنایی و تربیت انسان را به دنبال دارد، اظهار داشت: در چند سال آینده، بحران افزایش تعداد دانش آموزان، کمبود فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات مدارس شهرستان جدی تر خواهد شد.

امام جمعه جم صنعت را زمینه ساز آرامش دانست و یادآور شد: صنعت در کنار مجموعه آموزش و پرورش در یک شهر واقع شده، نیاز است آرامش را برای آموزش و تربیت دانش آموزان و نسل آینده فراهم کند.

وی با بیان اینکه مدارس شهر جم با کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزان مواجه است، خاطر نشان کرد: شهر جم با توجه به سکونت پرسنل نفت و گاز و پتروشیمی نیازمند زیرساخت‌های لازم برای افزایش جمعیت دانش آموزان و پیش بینی فضای آموزشی در آینده است.

محمدی تشکیل یک کارگروه برای پیگیری مشکلات شهرستان از جمله آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: اگر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه به مسؤلیت های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش بپردازند، همه مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: ساخت سالن ورزشی برای دبیرستان حضرت مریم باید در اولویت کاری صنعت قرار بگیرد.

امام جمعه جم با اشاره به درآمد صنعت نفت و گاز پتروشیمی و عدم توسعه شهرستان جم در بعد فضای آموزشی مدارس، تأکید کرد: در بحث زیر ساخت‌های آموزشی مدارس، احداث کلاس‌های هوشمند و تجهیزات کاملاً عقب افتاده هستیم.

وی خواستار شفاف سازی در بودجه مسؤلیت های اجتماعی صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر شد و گفت: لازم است بر همه مردم روشن شود که تا چقدر در بعد مسئولیت‌های اجتماعی و کجا هزینه شده است.

محمدی توجه ویژه به مدارس شهرستان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مسجد به اندازه کافی داریم اما در بعد زیر ساخت، فضای آموزشی و تجهیزات مدارس کمبود اساسی داریم.

وی با اشاره به افزایش تقاضای مسکن در شهر جم خاطر نشان کرد: در چند سال آینده نیاز ویژه به فضای آموزشی مدارش پیدا خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر