يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۵۴۹
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: شهرستان تنگستان با وجود ۱۸ مرکز از ۲۲ مرکز تکثیر میگو استان بوشهر بخش عمده‌ای از لارو میگو استان و حتی استان‌های میگو پرور را تأمین می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مرتضی بحرانی چهار شنبه شب در نشست با فرماندار تنگستان ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار تنگستان گزارشی از عملکرد دامپزشکی در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و اظهار داشت: با تأمین اعتبار لازم تمامی جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون و مراقبت از بیماری‌های واگیر دام و مشترک بین انسان دام قرار خواهد گرفت که در نتیجه این عملکرد شاهد به حداقل رسیدن کانون‌های بیماری دام در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: شهرستان تنگستان با وجود ۱۸ مرکز از ۲۲ مرکز تکثیر میگو استان بوشهر بخش عمده‌ای از لاور میگو استان و حتی استان‌های میگو پرور را تأمین می‌کند که پیگیری‌های مربوط به تضمین سلامت لارو تولید شده در تمام مراحل اهتمام ویژه ای را طلب می‌کند که این مهم ضامن امنیت تولید صنعت پرورش میگو استان است.

حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و مردم خط قرمز ما است

احمد لطفی در این نشست با تشکر از فعالیت‌های مجموعه دامپزشکی در سطح شهرستان اذعان داشت: با عملکرد خوب و مؤثر دامپزشکی شاهد کمترین چالش در زمینه امور مرتبط با خدمات رسانی به دامداران و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در شهرستان هستیم.

فرماندار تگستان اضافه کرد: مجموعه دامپزشکی را مورد حمایت قرار می‌دهیم تا با رفع مشکلات و تنگناها خدمت گذاری به نحو مطلوبی از طرف این دستگاه انجام شود و پیگیری‌های لازم جهت جذب اعتبارات مورد نیاز دامپزشکی صورت خواهد گرفت.

لطفی افزود: حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و مردم خط قرمز ماست و سایر دستگاه‌های ذی ربط در این زمینه در کنار دامپزشکی باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار تنگستان اشاره کرد: اقدامات لازم در جهت جلوگیری از کشتار غیر مجاز در شهر و روستا انجام شود و دامپزشکی در این خصوص مکاتبات لازم را با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام دهد تا کشتار دام فقط در کشتارگاه و با رعایت اصول بهداشتی انجام و با آموزش شهروندان و روستاییان با فرهنگ سازی حساسیت‌های لازم در خصوص خطرات کشتار غیر مجاز اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص احداث کشتارگاه در شهرستان تنگستان و تجهیز آن پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های ذی ربط انجام گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر