شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۵۴۰
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و دارو برای داروخانه هلال احمر استان بوشهر در مورد تامین و توزیع داروی بیماران خاص، خارج از نوبت صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری بیان کرد:  با رایزنی‌های صورت گرفته با بهرام دارابی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار شد علاوه بر برقراری سهمیه داروی بیماران خاص برای این استان، پروانه داروخانه هلال احمر بوشهر برای توزیع این داروها در کمیسیون ماده ۲۰ به صورت خارج از نوبت صادر شود.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر به ناچار برای تأمین داروی مورد نیاز بیماران خاص به استان های مجاور سفر می‌کنند که برای رفع این نیاز صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۰ برای داروخانه هلال احمر استان بوشهر ضروری است.

وی یادآورشد: در دولت گذشته پیگیری‌های زیادی برای اخذ موافقت کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و دارو برای داروخانه هلال احمر استان بوشهر صورت گرفت که برغم قول مساعد مدیران، هنوز محقق نشده است.

جمیری افزود: افزایش ضریب دارویی استان بوشهر از ۱.۵ به ۲ درصد برای تأمین نیاز دارویی جمعیت مواج چند صد هزار نفری شاغل در شرکت‌های پارس جنوبی و شمالی و نیروگاه اتمی بوشهر از دیگر نیازهای این استان در بخش دارو است که در نشست با رئیس سازمان غذا و دارو بررسی شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تامین اعتبار احداث انبار استراتژیک نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی در شمال، مرکز و جنوب استان بوشهر یکی دیگر از خواسته‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است که معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همکاری در این زمینه قول مساعد داد. 

وی ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به حجم بالای مبادلات تجاری در گمرکات این استان از دیگر نیازهایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر