جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۶۱۸
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز چهارشنبه در برخی ساعات با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، سواحل شمالی و مرکزی استان تا حدودی مواج و متلاطم خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در ساعاتی از بعدازظهر تا شب احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رعدوبرق و رگبار باران و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه ورود گردوغبار فرامنطقه ای به برخی مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی ساعات آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گردوخاک، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی، امروز در ساعاتی از بعدازظهر تا شب در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان افزایش ابر با احتمال رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان در هنگام وقوع تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: همچنین طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) تاکید کرد: در برخی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید در ساحل و فراساحل شمالی و مرکزی، افزایش نسبی تلاطم دریا، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای پیش‌بینی می‌شود.

وی منطقه اثر این وضعیت را سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان (بندر دیلم تا لاور ساحلی) عنوان کرد و افزود: شاهد افزایش نسبی ارتفاع موج خلیج فارس و احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خواهیم بود.

شکوهی‌پور گفت: توصیه می‌شود احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر در دستور کار باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر