جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۸۵۸
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در راستای تکریم و جلب مشارکت مردم با تکیه بر نتایج افکار سنجی اولویت‌های توسعه ای و دغدغه‌های اصلی مردم این استان شناسایی و اجرایی خواهد شد.

 به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، اکبر پورات روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های مردم باید با افکار سنجی شناسایی شوند.

وی در باره اهمیت شورای اطلاع رسانی اظهار کرد: امروز اتاق فکر دشمن باقدرت برای ناامیدی و اعتماد زدایی از مردم تلاش می‌کند که باید به صورت اصولی با آنها مقابله کرد.

‌به گفته پورات با وجود ظرفیت ها و ارتقای شاخص ها بدرستی از این قابلیت برای پاسخگویی به دسیسه های دشمنان استفاده بهینه نمی‌شود، در همین ارتباط تشکیل اتاق فکر منسجم و قوی در شورای اطلاع رسانی و تصمیم گیری مناسب برای برخورد با همجمه‌های دشمن ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: باید در زیرمجموعه شورای اطلاع رسانی چند کمیته مهم تعریف و تشکیل و به صورت هدفمند پیش رفت.

وی اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی باید فعال وهدفمند باشد چرا که می توان از این ظرفیت برای شناسایی و حل مشکلات با دغدغه مندی استفاده کرد.

پورات با اشاره به برخی مسائل و مشکلات حوزه خبرنگاران ادامه داد: تلاش می‌شود مسائل و مشکلات حوزه خبرنگاران با همفکری اصحاب رسانه  شناسایی و برای برطرف کردن آنها راه حل ارائه شود.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به سواد رسانه گفت: امروز سواد رسانه برای همه لازم است و از جمله الزاماتی به شمار می‌رود که همه  آحاد جامعه باید به آن مجهز شوند.

پورات ادامه داد: در همین ارتباط کارگاه آموزشی سواد رسانه برای فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دراستان بوشهر برگزار می‌شود.

وی همچنین شناسایی مسائل و مشکلات خبرنگاران را ضروری دانست و اظهار کرد: تلاش می‌شود چالش‌های حوزه خبرنگاری برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در باره معرفی خبرنگاران به عنوان مشاوران رسانه ای مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: در دستگاه‌های اجرایی که روابط عمومی توانمند دارند آنان به عنوان مشاور رسانه ای مدیران منصوب می شوند و دستگاه‌هایی که روابط عمومی ضعیف دارند خبرنگاران به عنوان مشاور رسانه ای معرفی و یا مدیران ملزم هستند مدیران روابط عمومی قوی را جایگزین کنند.

وی همچنین با اشاره به حجم پروژه های عمرانی و اقتصادی که به مناسبت هفته دولت در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می شوند گفت: کارهای بزرگ و مهم در این استان انجام شده که نداشتن خاموشی در تابستان گرم امسال و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه آبرسانی و تعیین ردیف اعتباری در حوزه مسئولیت اجتماعی صنایع  از جمله مواردی است که باید به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: شهیدان رجایی و باهنر مصداق عینی دولتمردان جهادی و مخلص بودند که  مجاهدانه در راستای خدمت به مستضعفان و محرومان قد علم کردند و این اتفاق خار چشم دشمنان شد و نتوانستند این رویکرد جهادی مدیران را ببینند و با به شهادت رساندن آنها توفیق نام‌گذاری هفته دولت به نام آنها ثبت شد.

عبدالرحیم افروغ با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی عملکرد دولت خدمتگزار افزود: براساس نظر رهبر معظم انقلاب اطلاع رسانی دقیق، مطلوب، شایسته، گیرا، جذاب، دقیق و بدون غلو  اقدامات و خدمات دولت که حاصل زحمت مدیران و بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود ضروری است.

وی اظهار کرد: با اطلاع رسانی دقیق و نادیده نگرفتن خدمات ارائه شده باید فضای امید آفرینی، شورآفرینی و فضایی که مردم احساس کنند این دولت می تواند فرجی در مسائل و مشکلات زندگی آنان داشته باشد، منتقل کرد.

افروغ با تاکید برضرورت تعریف پیوست رسانه ای و مجازی برای شورای اطلاع رسانی گفت: پیوست مجازی به عنوان یک راهبرد نگاری حرکت رسانه ای و فضای مجازی برای روزهای پیش رو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین ایجاد یک کمیته افکار عمومی ذیل شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و اظهار کرد: امروز حجم زیادی از پروژه ها به مناسبت هفته دولت در این استان در حال افتتاح و اجرایی شدن شدن است که باید به نحو مطلوبی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: خدمات بی نظیر یکساله دولت را باید با طعم شیرین امید آفرینی به مردم اطلاع رسانی کرد تا آنان فردا را بدتر از امروز همراه با انسداد نبینند بلکه باید پیام گشایش در سال اول دولت خدمتگزار را به مردم انعکاس بدهیم.

افروغ گفت: باید بتوانیم انسداد فکری را بشکنیم و فردا را متفاوت از امروز داشته باشیم ودر سال دوم دولت اتفاق برجسته تری بویژه در بخش گشایش اقتصادی، معیشتی و مسائل رفاهی  تعریف شود البته در کنار این سیاست باید نگاه مطالبه  گری درستی هم داشته باشیم و الگوی مدیر پاسخگو طراحی شود.

وی با اشاره به اهمیت عدالت پاسخگویی افزود: دولتی که می‌خواهد مردمی و عدالت محور کار کند باید عدالت پاسخگویی داشته و شفاف، دقیق و صریح اطلاع رسانی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر