جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۹۴۰
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: سالانه ۶۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در سه واحد تولید قارچ صنعتی استان تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سمیه فرح بخش ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف سرانه قارچ خوراکی در کشور بیش از ۱.۲ کیلوگرم و میانگین مصرف سرانه دنیا ۴ کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ایران عمده تولید قارچ خوراکی کشور (بیش از ۹۹ درصد تولید)، قارچ خوراکی دکمه‌ای سفید و کمتر از یک درصد قارچ خوراکی صدفی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ، رتبه هفتم تولید این محصول در دنیا را به خود اختصاص داده است. از مهمترین مزایای پرورش قارچ خوراکی، زودبازدهی و اقتصادی بودن این رشته از فعالیت کشاورزی نسبت به سایر فعالیت‌ها است.،

وی افزود: از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ می‌توان به اشتغالزایی بالای واحدهای تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده از حداقل زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی، تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد تولید اشاره کرد.

فرح بخش افزود: بر اساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه پرورش قارچ خوراکی در فضای بسته و کنترل شده انجام می‌گیرد، امکان تولید قارچ خوراکی در واحدهای صنعتی در تمام طول سال امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: معمولاً واحدهای پرورش قارچ خوراکی اقتصادی دارای شش دوره تولید در سال هستند اما واحدهای سنتی استان فقط در فصول خنک سال قادر به فعالیت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر