پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و رییس حوزه های علمیه کشور گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در یک میدان مبارزه در مقابل قدرت های بزرگ جهانی درحال دفاع از حق ملت هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره یکصدمین سال شهادت رییسعلی دلواری در بوشهر افزود: در این نوع رزم و مبارزه هرچند به ظاهر گلوله ای شلیک نمی شود و توپ و تانکی وجود ندارد اما قدرت منطق ، بیان و در نتیجه حقانیت ملت رشید ایران اسلامی در عرصه جهانی نشان داده می شود.
کد خبر: ۱۲۳۲۳
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و رییس حوزه های علمیه کشور گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در یک میدان مبارزه در مقابل قدرت های بزرگ جهانی درحال دفاع از حق ملت هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره یکصدمین سال شهادت رییسعلی دلواری در بوشهر افزود: در این نوع رزم و مبارزه هرچند به ظاهر گلوله ای شلیک نمی شود و توپ و تانکی وجود ندارد اما قدرت منطق ، بیان و در نتیجه حقانیت ملت رشید ایران اسلامی در عرصه جهانی نشان داده می شود.

\n\n

وی یادآورشد: امید است تیم مذاکره کننده به گونه ای حرکت و اقدام کنند که با الگو گرفتن از شخصیت های رزمنده، مجاهد و مبارزی مانند رییسعلی دلواری که نه تنها تسلیم دشمن نشوند بلکه در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی دشمنان و ابرقدرت ها نیز ایستادگی و مقاومت کنند تا حرف حقشان را بر کرسی بنشانند و ملت ما را و همه ملت هایی که دل به ملت ما خوش کرده اند را خوشحال کنند.

\n\n

وی با قدردانی از مسوولان استان بوشهر برای برگزاری کنگره رییسعلی دلواری اضافه کرد: در تمام دنیا کشورها به قهرمانان ملی خود افتخار می کنند چرا که قهرمانان ملی سند افتخار ، نماد مقاومت و پایداری یک کشور برای الگو گرفتن مردم خود آن سامان و الگویی موفق برای جهان به شمار می روند.

\n\n

حسینی بوشهری گفت: در زمان حاضر شجاعت، دلاوری ، پایمردی ، عزت خواهی ، تسلیم ناپذیری و ظلم ستیزی شهید رییسعلی دلواری از مرزهای جغرافیایی کشورمان گذشته است طوریکه با ذکر نام او همه به وجود این شخصیت می بالند و افتخار می کنند که با کمترین امکانات و شرایطی که برای یک مبارزه باید باشد این چنین مجاهدانه و مبارزانه در مقابل استعمار و زورگویی بیگانگان ایستاد .

\n\n

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رییسعلی دلواری سند افتخار ملت است افزود: هرجا یک قهرمان ظهور و بروز می کند رهبران کشورهای دیگری که شاید از نظرآیین ، مسلک ، مکتب و مرام نیز سنخیتی با آن قهرمان ندارند کار خود را یک نوع الگو برداری از آن قهرمان می کنند کما اینکه گاندی نیز برای معرفی انقلاب خود الهام گیری از حماسه عاشورا را ذکر می کند.

\n\n

وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز الگو و چهره هایی داشته ایم که گاهی در لابه لای رسانه ها و از زبان بزرگان مطرح می شود که همیشه بعنوان سندهای افتخار ملی و دینی ما هستند .

\n\n

حسینی بوشهری افزود: گاهی عده ای بعنوان قهرمان جلوه می کنند اما هیچ نوع ارتباط و وابستگی با دین ، اعتقادات و باورهای مردم ندارند و صرفا بخاطر اینکه به غیرتشان برخورد کرده است یک مبارزه ای را آغاز می کنند اما شخصیتی مثل رییسعلی دلواری و همرزمانش جای جای حرکات و اقداماتشان ملهم از نگاه عالمان و بزرگان دینی و به تعبیر روشن تر یک انسان رساله ای است که بر مبنای فتوا و نگاه دینی محض برنامه مبارزاتی خود را تنظیم و تا مرز شهادت پیش رفت.

\n\n

وی گفت: امروز رییسعلی دلواری نه تنها برای دلوار ، تنگستان و استان بوشهر بلکه برای کل کشور باعث افتخار است که نام و جایگاهش مرزهای کشور را درنوردیده است برهمین اساس به هر میزان سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای بزرگداشت و معرفی شخصیت و مبارزات او انجام شود بجاست.

\n\n

رییس حوزه های علمیه کشور خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهید رییسعلی دلواری افزود: کار شما سترگ ، ستودنی و ارزشمند است و امید است این اقدام برای سایر استان های کشور نیز در معرفی چهر ه های مجاهد الگو شود.

\n\n

وی یادآورشد: رمز و راز موفقیت ملت ها زمانی است که در کنار رزم و استقامت ، الهام بخشی حرکتشان یک نگاه و برنامه دینی باشد که این مهم در عرصه عمل در مبارزه و رزم رییسعلی دلواری نمود عینی و تبلور یافته است.

\n\n

حسینی بوشهری ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم در کنار الهام بخشی ، فتوا و نگاه مجاهدانه حضرت امام (ره) و دوران دفاع مقدس همچنین این مهم به عینه وجود داشت که باعث شد حتی یک وجب از خاک میهن جدا نشود.

\n\n

وی گفت: امروز نیز اگر ملت و دولت یکپارچه و مسوولان با همدلی و همزبانی که در شعار مقام معظم رهبری نامگذاری شد از حق مسلم خود در حال دفاع هستند ناشی از الهام بخشی از حرکت و رهنمودهای رهبری است که فضا را برای استقامت و پایداری ملت فراهم می کنند.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر