پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۰۱
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: این استان دارای ۳۷ هکتار بافت تاریخی و ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید محمود دستغیبی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای هزار و هشت هکتار بافت فرسوده ۳۷ هکتار بافت تاریخی و ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی است که ۱۹۰ هزار نفر در این مناطق حضور دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اجرای ۹ طرح بازآفرینی در حوزه‌های مختلف شهری خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در حال حاضر دارای پیشرفت ۵۰ تا ۸۰ درصدی هستند

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی و نوسازی شبکه آب برازجان محله علی‌آباد و حسین‌آباد و طرح دیوار حفاظتی رود دره حسین‌آباد اضافه کرد: ۶۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان برای آسفالت معابر محدوده بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.

دستغیبی با اشاره به احیا و ساماندهی میدان حسینیه محله میرزا و بازار صفا خورموج، تاکید کرد: ساخت مرکز درمانی تنگک، ساخت خانه محله برازجان، ساخت کتابخانه محله دیر، ساخت پارک محله و زمین چمن مصنوعی (بهرامی) از دیگر اقدامات است.

وی افزود: پارک محلی شهر اهرم، نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه مهیمنیان، ساخت دیوار حفاظتی رودخانه فصلی علی‌آباد برازجان و دیوار حفاظتی دره حسین‌آباد برازجان از دیگر طرح‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر این توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به ساکنان محله‌های هدف، بهبود فضای کسب و کار، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و مدیریت بحران را می‌توان از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه برشمرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر