پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۶۹۳
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پیمانکار ۲ قطعه از راه‌آهن بوشهر – شیراز در قالب مناقصه مشخص شده و برای آغاز فعالیت و عملیات اجرایی در انتظار تامین اعتبار است.

به گزارش فکرشهر، محمدهادی رستمیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در مجموع ۴۳۷ کیلومتر است که ۱۲۵ کیلومتر آن در استان بوشهر و مابقی در استان فارس احداث می‌شود. 

وی افزود: این پروژه شامل ۱۰ قطعه است که از این شمار اکنون ۲ قطعه فعال و پیمانکار ۲ قطعه ۲۱ و ۹ کیلومتری در مسیر اهرم به فراشبند اکنون مشخص شده و ۲ قطعه دیگر نیز در مرحله مناقصه قرار دارد که از سوی شرکت زیرساخت و توسعه راه‌ها انجام می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قطعه‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان است که منتظر تامین منابع است.

وی یادآور شد:رهبر معظم انقلاب امسال اجازه استفاده از تهاتر نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار این پروژه به عنوان یکی از خطوط ریلی اثرگذار کشور را صادر کردند و این مهم اجرای راه آهن شیراز- بوشهر – عسلویه را شتاب می‌بخشد.

بهره برداری از این خط ریلی نقشی بی‌بدیل در پویایی و رونق اقتصادی استان بوشهر دارد که بخشی از این اثر گذاری را از زبان مسئولان و فعالان اقتصادی در گزارش "تکمیل راه‌آهن بوشهر نویدبخش رونق اقتصادی این استان" بیان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر