جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون غذا و داروی استان بوشهر عنوان کرد:
کد خبر: ۱۲۷۲۳۸
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بهبود وضعیت سرم و آنتی بیوتیک در استان گفت: کمبود یکسری مُسَکن‌ها و قطره‌های چشمی در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، یحیی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمبود دارو به‌خصوص آنتی بیوتیک ها با شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی مختص استان خاصی نیست، بلکه مشکل کشوری است؛ سهم استان بوشهر از داروی کشور 1.03 درصد عرضه است که هرگونه کمبود ناشی از کاهش دارو در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت سرم و آنتی‌بیوتیک نسبت به هفته گذشته رو به بهبود است، اضافه کرد: موجودی سرم تا حدود زیادی و آنتی بیوتیک تا حدودی شارژ شده است اما در خصوص یکسری مُسَکن‌ها و قطره‌های چشمی در استان بوشهر کمبود وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیانم اینکه تا یک هفته پیش کمتر داروخانه‌ای در استان بوشهر آنتی‌بیوتیک داشت، افزود: اکنون اما داروخانه‌های اغلب داروهای آنتی‌بیوتیک را دارند و موجودی مرتب شارژ می‌شود.

رضایی درخصوص وضعیت داروهای قلبی و ام اس تصریح کرد: خوشبختانه فعلا در تامین داروهای بیماران خاص در استان بوشهر کمبودی نداریم و به مقدار کافی انواع دارو وجود دارد.

وی با اشاره به گران شدن داروهای ام اس بیان کرد: افزایش قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی‌شود بلکه این تغییر قیمت فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود و بیمه‌ها پول افزایش قیمت داروها را پرداخت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر