يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۲۷۳
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برای ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب، رسانه و موزه مقاومت اسلامی بین الملل موافقت شد که این دبیرخانه به‌زودی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی حماسه زنان لرده علیه استعمار اظهار داشت: در این راستا کار مهم و بزرگی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انجام شد که جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ در جامعه: یادآور شد: اگر جامعه دچار ضعف فرهنگی باشد آن جامعه در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و علمی دچار چالش‌هایی می‌شود.

وی با مهم برشمردن برکات و آثار فرهنگ در جامعه، خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های فرهنگی جامعه خوش درخشیده است که اتحاد و انسجام همه بخش‌ها و گروه‌ها، مردم و مسئولان نشان از جایگاه فرهنگی این استان است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن بیش از پنج قرن تاریخ مقاومت در برابر استعمار جایگاه مهمی در جامعه اسلامی و فرهنگ مقاومت دار د فرهنگ مقاومت در این استان احیا و در لایه‌های مختلف اجتماع نهادینه شده است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر پایتخت مقاومت معرفی شده است بیان کرد: در نشست‌های حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقاضا شد با توجه به اینکه استان بوشهر پایتخت مقاومت معرفی شده برنامه کتابخوانی مقاومت در استان تعیین شود

کوی افزود: این موضوع مهم مورد موافقت و پذیرش دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در دیدار با مسئولان خط مقاومت بین‌المللی، تعیین استان بوشهر به‌عنوان مرکز کتابخانه مقاومت ایرانی اسلامی، منطقه و جهان اسلام مطرح شد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: برای ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب، رسانه و موزه مقاومت اسلامی موافقت شد که این دبیرخانه به‌زودی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با تحقق این امر، هر سال با همایش‌ها و برنامه‌های گوناگون ضمن معرفی نویسندگان و اصحاب رسانه در حوزه مقاومت جهان اسلام از آنان تجلیل می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر