پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۰۰۴
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: گمرک به تنهایی قادر به ایجاد رونق تجارت در این استان نیست و نیاز است که سایر دستگاه های مرتبط در این بخش همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، علی سلیمانی روز دوشنبه در نشست با رؤسای گمرکات استان بوشهر اظهار کرد: اگر چه طبق قانون این گمرکات هستند که متولی و مسئول در حوزه تجارت شناخته می شوند اما به تنهایی قادر به ایجاد رونق تجارت نیستند.

وی افزود: در صورتی که سایر دستگاه های مرتبط با حوزه تجارت، در کنار گمرکات استان قرار گیرند می توانیم شاهد رونق بخش های مختلف تجاری در سطح استان شویم.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: البته در شرایط کنونی، همکاری خوبی توسط ساختارهای مرتب با گمرک هستیم اما نیاز است که این سطح از تعاملات تقویت شود.

سلیمانی یادآور شد: گمرکات استان بوشهر در امر ارائه خدمات به جامعه هدف بازرگانی و تجاری استان و کشور، نیازمند داشتن زیرساخت های الکترونیک برای تحقق و پیاده سازی پروژه گمرک الکترونیک هستند.

وی ادامه داد: در این زمنیه و با همکاری شرکت مخابرات بوشهر، توسعه زیرساخت های الکترونیک در زمینه ارتباطات و به خصوص توسعه فیبر نوری را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار داده ایم.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: نقش گمرک الکترونیک در توسعه و تسهیل تجارت بسیار مهم است که در صورت داشتن زیرساخت های لازم می توان ترخیص کالا را در کم ترین زمان ممکن انجام داد.

سلیمانی عنوان کرد: نظارت برخط و شفافیت از زمان ورود تا ترخیص یا صادرات کالا از جمله مزایای گمرک الکترونیک است.

وی خواستار نظارت موثر بر روند کالاهای وارداتی شد و گفت: در کنار رعایت قوانین، نظارت بهینه بر کالاهای وارداتی می تواند از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر