جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۶۴۸
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: آیین زنگ هفته شورای آموزش و پرورش و گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) با حضور حسینی بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش، کوروش رستمی رئیس منطقه ای و دبیر شورای آموزش و پرورش، سید علی محمدی معاون پرورشی و تربیت بدنی به همراه حسین مستوفی کارشناس حراست، هاشم آرامیده کارشناس ارزیابی و عملکرد و خدیجه سردشتکی مسئول سازمان دانش آموزی منطقه، مدیر، معلمان و دانش آموزان در محل آموزشگاه ابتدایی فاطمیه برگزار شد. 
 
به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بخشداری شبانکاره، طی این برنامه بخشدار بخش شبانکاره ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س)، میلاد امام خمینی(ره)  و همچنین گرامیداشت آغاز هفته شوراهای آموزش و پرورش در این خصوص اظهار داشت: شور و مشورت یکی از اساسی ترین مفاهیم مورد تاکید در اسلام و یکی از اصول اساسی مورد توافق جمعی در اداره امور به ویژه در عرصه تحولات آموزش و پرورش است، از این رو تشکیل شوراها در آموزش و پرورش و از جمله مدارس به عنوان ارکان آن محسوب می شود. 

ابراهیم حسینی بیان کرد: رسالت آموزش و پرورش تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است و بر همین اساس این دستگاه تربیتی و آموزشی افزون بر ساختار اداری خود زیر نظر نظام شورایی به رفع چالش ها و برنامه ریزی برای تامین نیازها می پردازد.

رئیس شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در عرصه آموزش و پرورش ۴ رکن نظام آموزشی، فضای آموزشی، متون درسی و معلمان نقش دارند تصریح نمود: مشاركت هاي مردمي، تجلي عشق و درك مردم  از تعليم و اهميت والای آن در جهان معاصر و تمدن كنونی به شمار مي آيد، عشق و علاقه به آموزش و پرورش كودكان، نوجوانان و جوانان زيباترين و بهترين زمينه های مشاركت مردم در امر تعليم و تربيت را فراهم آورده است. 

وی خاطرنشان کرد: در کارها بدون آینده نگری و برنامه ریزی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید لذا داشتن چراغ راه برای رسیدن به اهداف و برنامه ها در جامعه ضرورت دارد، برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی ها بر حسب ضرورت ها و نیازهای منطقه باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

دبیرشورای آموزش و پرورش گفت: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش تحول عظیمی را در نظام آموزش و پرورش بوجود آورد زیرا زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری را دراین نهاد مهم فرهنگی در کشور مهیا ساخت. 

کورش رستمی سپس با اشاره به تاریخ۲۴ لغایت۳۰دی ماه بنام هفته شورای آموزش و پرورش  ابراز داشت: در سایه همدلی، برنامه محوری، نگاه کارشناسانه و کمک همه جانبه دستگاه های عضو شورای آموزش و پرورش بستر مناسب برای رفع چالش ها و موانع موجود در آموزش و پرورش بوجود می آید که این مهم در منطقه شبانکاره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر