دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۴۶۲
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: با ساز و کار تعریف شده زمین‌های تصرف شده در محلات تنگک شهر بوشهر ساماندهی می‌شوند و مردم در این زمینه تا پایان سال مهلت دارند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسین مُذنَب در بازدید از محلات تنگک افزود: پارسال همزمان با دور اول سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر اهالی محلات تنگک درخواست کردند که املاکشان سنددار شود، پس از بررسی، مشخص شد مشکل نبود قانون در این زمینه است.

او ادامه داد: برای حل مشکل طرحی با هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس آماده و مجلس هم این طرح را در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب کرد و آیین نامه اجرایی آن هم به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شد.

مُذنَب بوشهر را جزء استان‌های پیشرو در تعیین تکلیف اراضی تصرفی عنوان کرد و گفت: مردم برای دریافت سند املاک خود باید تا پایان سال که این قانون بودجه معتبر است به ادارات راه و شهرسازی استان مراجعه و پرونده ملک خود را کامل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز گفت: تاکنون نزدیک به ۶۸۰ نفر از مردم این استان برای تشکیل پرونده در ادارات کل راه و شهرسازی اقدام کردند.

سید محمود دستغیبی افزود: کسانی که به هر دلیلی پیش از سال ۹۴ نسبت به تصرف اراضی دولتی و ساخت و ساز و بهره برداری با مصالح بادوام در این اراضی اقدام کرده اند مشروط بر این که متقاضی و همسر او از دولت و یا مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی زمین و یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای گرفتن سند مراجعه کنند.

وی ادامه داد: قیمت این اراضی بر اساس نرخ کارشناسی تعیین می‌شود و تا حداکثر ۲۰۰ متر مربع به صورت قیمت دولتی و مازاد آن بر اساس قیمت روز، از متقاضیان دریافت می‌شود.

دستغیبی از مردم خواست حداکثر تا ۲۵ اسفند برای تعیین تکلیف اراضی تحت تصرف خود به سازمان راه و شهرسازی مراجعه کنند تا مشکلشان حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر