سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۲۸۷
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار زمین برای توسعه آبزی‌پروری در این استان شناسایی شده که از این مجموع ۱۰ هزار هکتار زیرساخت آن آماده و هفت هزار هکتار مفید آماده بهره‌برداری است.

به گزارش فکرشهر، اردشیر یاراحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت دار شیلات استان، تبدیل اراضی لم یزرع ساحلی به توسعه آبزی پروری است و در این ارتباط گام های‌خوبی برداشته و با بکارگیری مشاور، مطالعه آن در حال انجام است.

وی افزود: درحال حاضر شهرستان گناوه قابلیت توسعه آبزی پروری در حوزه پرورش ماهی در قفس دارد که هم اینکه سه مزرعه در حال فعالیت است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی یک مرز تکثیر ماهیان دریایی نیز آغاز خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: به کمک اداره بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه در حل توسعه سطوح مزارع پرورش ماهی در قفس هستیم و در این زمینه برنامه ریزی شده که مانع ترددهای دریایی برای شناوران صیادان و تجاری نشود.

بزرگ‌ترین مجتمع پرورش میگوی گناوه درحال توسعه است

وی ادامه داد: بزرگ ترین شهرک پرورش میگوی کشور در شهرک رودشور شمالی بخش بندرریگ شهرستان با مساحت سه هزار و ۷۰۰ هکتار اجرایی شده است که در سال گذشته سه مزرعه در سطح ۱۵۰ هکتار به بهره‌برداری رسید و در سال جاری این سطح توسعه و به حدود یک هزار هکتار می‌رسد.

وی اظهارداشت: توسعه یک هزار هکتار پیش بینی شده در این مجتمع برابر با تولید حدود هفت هزار تن میگو است که سهم و نقش زیادی را در ارزآوری، صادرات و ایجاد اشتغال به میزان یک هزار نفر دربر خواهد داشت.

۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رئیس جمهور برای برق مجتمع شیلاتی رودشور گناوه اختصاص یافت

معاون برنامه‌ریزی اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان برای برق این مجتمع اختصاص یافته که در حال حاضر حدود۶۰ میلیارد تومان تخصیص و پیمانکار آن مشغول به کار است.

وی ادامه داد: هم اینک در حال برنامه‌ریزی برای اتصال به برق سراسری در سایت رودشور شمالی گناوه هستیم که با این اقدام، نقش مهمی در افزایش تولید و بهره‌وری خواهد شد.

وی افزود: برق این مجتمع در ۲ فاز تعریف شده که فاز اول به صورت موقت تعداد محدودی مزرعه و برق رسانی دائم با استقرار ایستگاه ثابت مجموعه را به نحو مطلوب پوشش خواهد داد.

یاراحمدی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در مجتمع شیلاتی رودشور شمالی گناوه تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

معاون برنامه ریزی اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: سطح زیرکشت پرورش میگو در شهرستان گناوه هم اکنون بیش از چهار هزار هکتار است و ظرفیت توسعه آن تا شش هزار هکتار است.

یاراحمدی بیان کرد: مراکز فرآوری، تکثیر میگو و ماهی، مزارع پرورش میگو و ماهی قفس در دریا از قابلیت‌های مهم شهرستان گناوه در حوزه آبزی پروری است که در این ارتباط دولت توجه خاصی در جهت توسعه برای امر تولید صادرات، ارزی آوری و اشتغال دارد.

شهرستان ساحلی گناوه با دارابودن سه سایت پرورش میگو در بندر ریگ، رودشور جنوبی و حله به عنوان بزرگترین و قطب تولید کننده این آبزی در استان بوشهر محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر