دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی در گفتگو با نقد آنلاین با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا و فرارسیدن روز زن گفت: در جامعه امروز با پيچيده تر شدن آسيب هاي اجتماعي در حوزه زنان ، ابتدا لازم است برای تقویت جایگاه شان به خود شناسی ، خودباوری و تغییر نگرش زنان نسبت به خود و سپس تغییر دیدگاه مردان نسبت به زنان کار کرد.
کد خبر: ۱۴۶۲
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی در گفتگو با نقد آنلاین با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا و فرارسیدن روز زن گفت: در جامعه امروز با پيچيده تر شدن آسيب هاي اجتماعي در حوزه زنان ، ابتدا لازم است برای تقویت جایگاه شان به خود شناسی ، خودباوری و تغییر نگرش زنان نسبت به خود و سپس تغییر دیدگاه مردان نسبت به زنان کار کرد.به گزارش «خلیج فارس»؛

حمیده ماحوزی افزود : يکي از رايج ترين مسائل زنان امر توانمندسازی است که از بعد رواني، اجتماعي و اقتصادي مي تواند مورد بحث قرار گیرد که نيازمند اقداماتي در هر دو سطح کلان و خرد است. به همین منظور بايد به زنان آموزش هاي لازم در جهت توسعه مهارت هایشان و دادن اعتماد به نفس در جهت به کارگيري اين مهارت ها همچنين مهارت نه گفتن در زندگي و نيز توانمندي در حل مسئله و غيره را داد.

ماحوزی با بیان اینکه نباید در سال 93  فقط در شعار کلمه فرهنگ را بکار ببریم گفت:کارهای زیر ساختی در بخش فرهنگی به ویژه درحوزه بانوان می تواند نقطه عطفی در این دولت باشد. دولتی که با شعار زیبای تدبیر و امید کار خود را آغاز نموده است.

وی اضافه کرد:  کارهایی که در حوزه ما یعنی فرهنگ و ارشاد می توان در مورد آن صحبت کرد که شامل زنان و مردان نیز می شود برنامه هایی از قبیل:دوره های اموزشی و کارگاه های تخصصی رسانه همچنین برگزاری کلاس های مورد نیاز جهت تقویت بنیه علمی کارکنان اداری و برنامه های حمایتی برای تامین خدمات اجتماعی-درمانی  نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران و برنامه ریزی به منظور فراهم سازی زمینه کارآفرینی، اشتغال پویا و رونق اقتصادی بخش فرهنگی و همچنین راه اندازی اتاق فکر و تحلیل مسائل فرهنگی و آسیبهای اجتماعی است.

ماحوزی در ادامه گفت: فراموش نمی کنیم که تعاريف سنتي و سليقه اي از نقش و جايگاه زن از سوي فرهنگ عمومي به شکلي پيوسته با عدم امنيت در حوزه هاي مختلف تحصيلي، اقتصادي، اجتماعي و از همه مهم تر در امور خانوادگي ، زنان را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است، که این مسئله در سطح کلان نیاز به حمایت دارد و در استان به تنهایی جوابگو نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که سرانجام خانه مطبوعات به کجا کشیده می شود گفت:خانه مطبوعات حق مسلمی است که من از هفته اول کار برای آن برنامه ریزی کرده ایم و منتظر اساسنامه جدید هستیم که از وزارتخانه به ما ابلاغ شود.

ماحوزی در پاسخ به این سوال بعنوان یک بانو پذیرفتن این مسئولیت در زندگی شخصی شما تاثیر گذاشته؟گفت :البته که تاثیر مثت گذاشته است سالهاست که فعالیت اجتماعی سنگین دارم ولی هیچگاه مسئولیت های اجتماعی ام باعث فاصله گرفتن من از خانواده نشده است. خانواده ام در همه امور مشوق، همراه و همکار من هستند و من هم همیشه سعی کرده ام در ساعاتی که در بین اعضای خانواده هستم حضوری فعال داشته و ساعات خاموشی و نبودم را جبران کنم،  تاثیر مثبت از آن جهت عرض کردم که فرزندانم مسئولیت پذیر و دارای اعتماد به نفس خوبی هستند.

وی در پایان گفت:باید اشاره کنم که بانوان از نظر جسمی و فکری نه تنها ضعیف نیستند بلکه خداوند قدرت و توان بسیار خوبی را در وجود آنان گذاشته ، ولی چون از کودکی آنان را باور نکرده و ضعیف نگه داشته می شوند ، خود را باور ندارند لذا باید یک دختران را از کودکی باور کنیم دوم به آنان اعتماد کرده و این حس را از کودکی به آنان القا کنیم و در مرحله سوم در انجام فعالیت و کار مشوقشان باشیم،در نهایت به آنان اجازه دهیم از حق خود دفاع کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر