جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برنامه مراقبت از زنان باردار در برابر بیماری HIV در دو مرکز بهداشتی و درمانی امام حسین وشهید فرهی شهر برازجان اجرا میشود.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ، با توجه به اهمیت مراقبت از مادران باردار در برابر خطربیماری ایدز ،با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه آزمایش تست تشخیص سریع HIV برای تمامی زنان باردار آن دو مرکز فعال گردید . 
کد خبر: ۱۴۶۶۴
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: برنامه مراقبت از زنان باردار در برابر بیماری HIV در دو مرکز بهداشتی و درمانی امام حسین وشهید فرهی شهر برازجان اجرا میشود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ، با توجه به اهمیت مراقبت از مادران باردار در برابر خطربیماری ایدز ،با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه آزمایش تست تشخیص سریع HIV برای تمامی زنان باردار آن دو مرکز فعال گردید . 

\n\n

کارشناس برنامه ایدز ستاد شهرستان در این رابطه گفت : قبل از شروع این طرح با برگزاری جلسات آموزشی در این زمینه، پرسنل بیماریها وبهداشت خانواده و همچنین ماماهای این مراکز نسبت به اهمیت طرح وچگونگی اجرای آن توجیه وآموزش لازم را فرا گرفتند . 

\n\n

محمد رضایی افزود: سپس با ارسال تست تشخیص سریع اچ ای وی به دو مرکز فوق عملا" طرح اجرایی گردید .

\n\n

در ادامه ،کارشناس برنامه ایدز شهرستان اضافه نمود: در این طرح تمامی زنان بارداری که برای تشکیل پرونده مراجعه می کنند از آنها تست HIV بعمل می آید و پایان بارداری نیز 1الی2نوبت دیگر مجددا" تست فوق برای آنها انجام خواهد شد .

\n\n

وی در پایان اظهار داشت: از ابتدای طرح تا کنون 280 زن باردار، توسط کارشناس بهداشتی مورد آزمایش قرار گرفته اند .

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر