شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دو باند صیادان حرفه ای پرندگان شکاری از استان بوشهر که برای زنده گیری پرندگان کم یاب ایران به منطقه حفاظت شده تخت سلطان سرخس آمده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل شعبانی با اعلام این مطلب گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حال گشت زنی و کنترل در این منطقه نخستین باند صیادان را شناسایی و با رد زنی مخفیگاه آن ها یک نفر از صیادان را دستگیر کردند و نفر دوم به همراه دو بالابان زنده گیری شده از محل متواری شد.
کد خبر: ۱۴۹۳۳
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دو باند صیادان حرفه ای پرندگان شکاری از استان بوشهر که برای زنده گیری پرندگان کم یاب ایران به منطقه حفاظت شده تخت سلطان سرخس آمده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل شعبانی با اعلام این مطلب گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حال گشت زنی و کنترل در این منطقه نخستین باند صیادان را شناسایی و با رد زنی مخفیگاه آن ها یک نفر از صیادان را دستگیر کردند و نفر دوم به همراه دو بالابان زنده گیری شده از محل متواری شد.

\n\n

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اظهار تاسف از اینکه در زمان دستگیری نفر دوم فقط یک بهله از بالابان های زنده گیری شده نجات یافت، گفت: از محل مخفیگاه این دو صیاد، تعداد قابل توجهی تور و تله پرنده گیری، کلاه مخصوص پرندگان، 8قطعه باقرقره، 3قطعه قمری، دو دستگاه گوشی همراه و یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با شماره پلاک استان بوشهر کشف و ضبط شد.

\n\n

شعبانی افزود: باند دوم نیز در هنگام شکار پرندگان در منطقه حفاظت شده تخت سلطان سرخس شناسایی و دستگیر شدند که این باند نیز متشکل از دو متخلف است.

\n\n

وی اعلام کرد: با دستگیری این باند صیادان غیرمجاز پرنده، تعدادی تور پرنده گیری، قفس و آثار شکار یک بهله دلیجه از پرندگان ارزشمند شکاری و یک دستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط شد.

\n\n

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی میزان ضرر و زیان وارد شده از سوی این صیادان به محیط زیست را بیش از 880 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی محیط زیست کشور، میزان ضرر و زیان وارد شده برای شکار هر بهله پرنده بالابان600 میلیون ریال، هر بهله دلیجه200 میلیون ریال و برای شکار یک قطعه باقرقره یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر