سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پیکر پاک حمید دریانورد یکی از جان باختگان فاجعه منا روز یکشنبه در بندرریگ با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان بوشهر درآیینی باشکوه تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.\n\nبه گزارش فکرشهر،، پیکر این جان باخته که از خادمان امام حسین (ع) بود در حسینیه خان بندر ریگ گردانده شده و سپس در میان حزن و اندوه انبوه جمعیت و تشریفات خاص همراه با سنج و دمام و سینه زنی و بیرق و پرچم های سیاه و کتل و با شعارهای الله اکبر، یا حسین، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست در جوار شهدا آرام گرفت.
کد خبر: ۱۵۴۹۱
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: پیکر پاک حمید دریانورد یکی از جان باختگان فاجعه منا روز یکشنبه در بندرریگ با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان بوشهر درآیینی باشکوه تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر،، پیکر این جان باخته که از خادمان امام حسین (ع) بود در حسینیه خان بندر ریگ گردانده شده و سپس در میان حزن و اندوه انبوه جمعیت و تشریفات خاص همراه با سنج و دمام و سینه زنی و بیرق و پرچم های سیاه و کتل و با شعارهای الله اکبر، یا حسین، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست در جوار شهدا آرام گرفت.

\n\n

امام جمعه بندرریگ در این آیین گفت: حضور انبوه و بی نظیر مردم در آیین پیکر مهاجر الی الله جلوه ای از اقتدار و غیرت و عزت مردم غیور و نستوه ایران اسلامی است.

\n\n

\n\n

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: مردم با حضور خود دراین آیین پیام ابراز همدردی با خانواده داغدیدگان فاجعه منا بویژه این پرستوی مهاجر داده و انزجار خود را از مستکبران و رژیم بی کفایت و بی لیاقت آل سعود از عامل این فاجعه اسفناک و جانکاه اعلام کردند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: فاجعه منا در اثر بی کفایتی و بی تدبیری و بعنوان سند جنایت آل سعود شناخته می شود و نفرین ملت و خانواده های جانباختگان پشت سر آنان است.

\n\n

حمید دریانورد شهردار سابق مناطق یک و چهار و معاون اجرایی سابق قطار شهری شیراز مدت ها در این شهر سکونت و در قالب کاروان زائران استان فارس به حج تمتع اعزام شده بود و پس از وقوع فاجعه منا، مفقود بود که با انتشار تصاویر، بین مجهول الهویه ها شناسایی شد.

\n\n

وی از خادمان دلسوز اباعبدالحسین (ع) و از خیرین بوده که همه ساله در مناسب های محرم وصفر که در بندرریگ برپا می شود، حضوری پرشور می یافت. 

\n\n

فاجعه منا پنجشنبه دوم مهرماه سال جاری همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان حج سعودی رخ داد. 

\n\n

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسئولان سعودی به لقاالله پیوستند.

\n\n

بیش از چهارهزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند. 

\n\n

دراین فاجعه شش زائر استان بوشهر جان باختند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر