شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: به طور سالانه افزون بر 885 هزار تن آبزی در کشور تولید می‌شود که میزان 515 هزار تن در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان بوده و حدود 370 هزار تن نیز این مقداراز آبزی‌پروری تأمین می‌شود.
کد خبر: ۱۵۷۹۱
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: به طور سالانه افزون بر 885 هزار تن آبزی در کشور تولید می‌شود که میزان 515 هزار تن در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان بوده و حدود 370 هزار تن نیز این مقداراز آبزی‌پروری تأمین می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد پورکاظمی‌ در نخستین نشست بررسی پتانسیل‌های ایجاد شهرک تولیدی ماهی‌های زینتی در گچساران اظهار کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور دارای 13 پژوهشکده در کل کشور بوده که در تعدادی در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری بوده و مابقی نیز در شمال کشور و استان‌های غیر ساحلی از جمله کهگیلویه و بویراحمد شهرستان یاسوج دایر شده است.

\n\n

وی افزود: افزون بر 250 محقق و اعضای هیئت علمی و کارشناس ارشد شیلات در این موسسه در حال فعالیت هستند و افزون بر 100 هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی که بزرگترین شبکه علمی شیلاتی کشور به شمار می‌رود.

\n\n

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ادامه داد:  به طور سالانه افزون بر 885 هزار تن آبزی در کشور تولید می‌شود که میزان 515 هزار تن در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان بوده و حدود 370 هزار تن نیز این مقداراز آبزی‌پروری تأمین می‌شود.

\n\n

پورکاظمی‌ عنوان کرد: بر اساس آمار در زیربخش کشاورزی بالاترین رشد جهانی به بحش آبزی‌پروری اختصاص دارد وآبزی‌پروری در جهان دارای سریع‌ترین رشد است.

\n\n

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش‌رو و بحران آب در جهان و استفاده از آن برای تهیه یک کیلوگرم پروتئین در دام، طیور و کشاورزی در آبزی‌پروری کمترین مصرف آب  وجود دارد.

\n\n

پورکاظمی‌ با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته شیلات وجود دارد که بیکار هستند، گفت: افزون بر 10 هزار نفر لیسانسه شیلات در کشور وجود دارد ولی عملا به دلایلی موفق به وارد شدن در سیستم کاری تولید شیلات نشده‌اند.

\n\n

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یادآور شد: این مسئله به دلایلی از جمله پایین بودن و ضعف سطح آموزش افراد در دانشگاه‌ها یا علاقه به پشت میزنشینی سبب عدم ورود فارغ‌التحصیلان به چرخه تولید شیلات در کشور شده است.

\n\n

به نوشته ی فارس، پورکاظمی‌ عنوان کرد:  تلاش شیلات، وزارت جهاد کشاورزی و تحقیقات شناسایی محورهای جدید در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت دولت است.

\n\n

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی گچساران در خصوص ماهی‌های زینتی، گرمابی و خاویاری می‌توان در این شهرستان گام‌های خوبی برداشت.

\n\n

پورکاظمی‌ ادامه داد: در هر جای کشور درجه حرارت آب بین 20 تا 25 درجه باشد بهترین جا برای پرورش ماهی خاویار به شمار می‌رود.

\n\n

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه در گذشته افزون بر سه هزار تن خاویار توسط ایران و شوروری سابق تولید می‌شد، گفت: به دلیل صید بی‌رویه در اثر مشکلات اجتماعی و اقتصادی تمامی گونه‌های ماهی‌های خاویاری به کنواسیون وزارت و تجارت گونه‌ها رسید.

\n\n

پورکاظمی‌ یادآور شد: به دلیل صید بی‌رویه در حال حاضر تولید خاویار کاهش یافته و مجوز صادرات خاویار داده نمی‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر