دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: بدلیل انتقال حساب شرکت های بزرگ به مرکز و استان های همجوار و ماندگاری پایین سرمایه، سهم بوشهریها از گردش مالی این شرکت ها در توسعه ناچیز است.به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی روز پنجشنبه درنشست شورای معاونان، دادستان ها و روسای دادگستری استان بوشهر افزود: بوشهر استانی زرخیز با سرمایه کلان در حوزه نفت، گاز، دریا ، معادن و گمرک است اما تمام درآمد و سرمایه بخش های یادشده در سایر استان ها گردش مالی پیدا می کند.
کد خبر: ۱۶۲۱
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: بدلیل انتقال حساب شرکت های بزرگ به مرکز و استان های همجوار و ماندگاری پایین سرمایه، سهم بوشهریها از گردش مالی این شرکت ها در توسعه ناچیز است.

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی روز پنجشنبه درنشست شورای معاونان، دادستان ها و روسای دادگستری استان بوشهر افزود: بوشهر استانی زرخیز با سرمایه کلان در حوزه نفت، گاز، دریا ، معادن و گمرک است اما تمام درآمد و سرمایه بخش های یادشده در سایر استان ها گردش مالی پیدا می کند.

وی یادآورشد: این امر باعث شده تا در مقطعی از پارسال بدلیل فقدان نقدینگی در بانک های عامل استان بوشهر حتی پرداخت وام های ازدواج جوانان این استان نیز قطع شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: سزاوار نیست مردمی که با تحمل گرما، محرومیت ها و همراهی مسوولان زمینه درآمدهای هنگفت برای اقتصاد ملی می شوند از مزایای آن بی بهره باشند.

بحرانی گفت: رویکرد نسبت به استان بوشهر باید تغییر کند و مسوولان دستگاههای اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکلات و توسعه پایدار که رفاه و عمران را بدنبال دارد تلاش کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری افزود: دستگاه قضا در راستای رسالت قانونی خود باید برای شکوفایی اقتصادی و سرمایه گذاری بستر لازم را فراهم کند که این مهم در استان بوشهر بجد مد نظر محاکم قضایی است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: از سوی دیگر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی که باعث حیف میل و سواستفاده از بیت المال می شود نیز از سیاست های دستگاه قضایی است.

وی گفت: فرهنگ نیز موضوعی بنیادی و مهم است که اگر در ابعاد مختلف آن در جامعه نهادینه نشود منجر به اعتلا و پیشرفت سایر بخش ها نخواهد شد.

بحرانی با اشاره به اهمیت عدالت محوری در صدور احکام قضایی افزود: دستگاه قضا از جایگاه بالایی برخوردار است که این امر انتظارات مردم را از این دستگاه در جلوگیری از هرج و مرج در جامعه و دفاع از ستم دیدگان افزایش داده است.

وی ادامه داد: توجه به مدیریت جهادی و ایثارگری برای پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم باید در کل بدنه دستگاه قضایی استان بوشهر نهادینه شود.

بحرانی تقویت ارشاد و معاضدت اجتماعی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از پروندهایی که در محاکم قضایی تشکیل شده اند بدلیل فقدان دانش قضایی مردم از حقوق و مسوولیت های خود در جامعه است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: تلاش برای مختومه کردن پروند های مربوط به قبل از سال 91 برای اثر بخشی آرای قضایی و تقویت واحدهای صلح و سازش برای جلوگیری از تراکم پرونده از شاخص های ارزیابی عملکرد روسای محاکم قضایی این استان در سالجاری است.

وی گفت: طولانی شدن پروسه رسیدگی به پروندها های قضایی در برخی مواقع باعث دامن زدن به جرم و جنایت دیگری نیز می شود .

بحرانی اضافه کرد: مردم از محاکم قضایی توقع دارند افزون بر کیفیت بخشی آرای صادره نیز در چارچوب موازین قانونی و شرعی باشد تا حقی از آنان ضایع نشود.

وی ادامه داد: حبس در بسیاری از مواقع عامل بازدارنده نیست و چه بسا باعث از هم پاشیدن کانون خانواده ای نیز شود برهمین اساس همانطور که قانون دست ما را باز گذاشته کسانی که برای نخستین بار مرتکب جرمی می شوند و اتهامشان مخل نظم و امنیت عمومی نیست مجازات دیگری غیر از حبس در نظر گرفته شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکی از مصادیق بارز رعایت حقوق شهروندی تکریم ارباب رجوع است برهمین اساس قضات باید با سعه صدر برخورد توام با حفظ کرامت انسانی داشته باشند تا امید کسانی که به دستگاه قضا می آیند ناامید نشود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر