پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: جزیره خارگ نارسایی های فراوانی دارد ولی با این وجود با تلاش های که تاکنون صورت گرفته زمینه برای حل عمده مشکلات آن فراهم شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مسئولان و معتمدان محلی جزیره خارک افزود: همین که فضا ایجاد شده و مردم خارک به صراحت مشکلات خود را بیان می کنند، یک افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید است.\n\nوی بیان کرد: مشکلات کنونی جزیره خارگ در سال های گذشته نیز وجود داشته و اگر در آن سال ها بخشی از این مشکلات با جدیت حل می شد، امروز شاهد انباشت چنین مشکل هایی نبودیم.
کد خبر: ۱۶۸۴۵
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: جزیره خارگ نارسایی های فراوانی دارد ولی با این وجود با تلاش های که تاکنون صورت گرفته زمینه برای حل عمده مشکلات آن فراهم شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مسئولان و معتمدان محلی جزیره خارک افزود: همین که فضا ایجاد شده و مردم خارک به صراحت مشکلات خود را بیان می کنند، یک افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید است.

\n\n

وی بیان کرد: مشکلات کنونی جزیره خارگ در سال های گذشته نیز وجود داشته و اگر در آن سال ها بخشی از این مشکلات با جدیت حل می شد، امروز شاهد انباشت چنین مشکل هایی نبودیم.

\n\n

سالاری گفت: با این وجود برای حل مشکلات این جزیره تاکنون پیگیری های خوبی صورت گرفته اگرچه نتیجه آنها در برخی از بخش ها ملموس نیست ولی می توان در آینده نزدیک ثمره این پیگیری ها را مشاهده کرد.

\n\n

استاندار بوشهر بیان کرد: آب، برق، فاضلاب، حمل و نقل دریایی، بهداشت و درمان، اورژانس هوایی، خدمات رفاهی و شهری از جمله مشکلاتی است که برای حل آنها اهتمام ویژه داریم.

\n\n

سالاری یادآور شد: در بخش تامین آب و برق جزیره خارگ در پیگیرهایی که از طریق وزیر نیرو صورت گرفته مقرر شده تا دوماه آینده زمینه عملیات احداث سه نیروگاه شش مگاواتی تولید برق با قابلیت تولید آب در این جزیره آغاز شود.

\n\n

وی گفت: میزان مصرف برق جزیره خارک 11.5 مگاوات است ولی با توجه به متصل نبودن برق این جزیره به شبکه سراسری احداث یک نیروگاه شش مگاواتی مازاد بر نیاز آنها پیش بینی شده تا در موقع خرابی و یا تعمیر یکی از دو نیروگاه شش مگاواتی، شاهد قطع برق در این جزیره نباشیم.

\n\n

استاندار بوشهر ادامه داد: شبکه انتقال آب در سطح خارک نیز فرسوده است و با توجه به اینکه میزان هزینه تولید هرمترمکعب در آنجا 30 هزار ریال است برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا با تامین اعتبار مناسب زمینه ترمیم شبکه انتقال آب جزیره نوسازی و ترمیم شود.

\n\n

سالاری عنوان کرد: برای حل مشکل اورژانس هوایی جزیره خارک نیز با محیا شدن بالگرد هلال احمر استان بوشهر امکان خدمات شبانه روزی آن در سطح استان و بویژه خارک فراهم خواهد شد.

\n\n

وی افزود: از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز 50 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده تا از این طریق با حمایت از بخش خصوصی و تعهد گرفتن از آنها در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به ساکنان خارک مشکل حمل و نقل دریایی این جزیره برطرف شود.

\n\n

سالاری بیان کرد: همچنین در صدد هستیم که با کوچک تر کردن شناور مسافربری (شناور با قابلیت حمل مسافر کمتر) ویژه جزیره خارک امکان افزایش نوبت خدمات دهی آن را فراهم کنیم.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: در موضوع افزایش خدمات شهری نیز پیش بینی شده تا با افزایش 10 تا 15 برابری حق آلایندگی برای این جزیره زمینه ارائه خدمات مطلوب تری برای ساکنان این جزیره فراهم شود.

\n\n

وی یادآور شد: درآمد شهرداری خارک با رعایت مکانیزم لازم و در چارچوب قانون تا میزانی افزایش می یابد که این شهرداری ظرف یکسال آینده برای انجام هر ماموریتی با مشکل مالی مواجه نشود.

\n\n

استاندار بوشهر ادامه داد: افزایش اعتبارات جزیره خارک به شیوه های صورت می گیرد که تا سال های متمادی تداوم داشته باشد و با تغییر مدیریت نیز کاهشی در میزان اعتبار آن ایجاد نشود.

\n\n

وی اظهار کرد: موضوع های تصویب طرح جامع شهری خارک، اصلاح موج شکن، ایجاد اسکله صیادی و اجراح طرح تحول نظام سلامت در این جزیره نیز با پیگیری هایی که صورت می گیرد ، تسریع خواهد شد.

\n\n

سالاری گفت: در موضوع ایجاد اشتغال نیز مقرر شده به جز برای افراد رسمی و پیمانی و همچنین مدیر طرح ها از صدور کارت تردد در جزیره خارک جلوگیری شود.

\n\n

وی یادآور شد: در زمینه اشتغال کارت تردد در صورتی برای یک شهروند غیر خارکی صادر خواهد شد که در آن حوزه فرد دارای تخصص مورد نیاز در جزیره وجود نداشته باشد.

\n\n

سالاری بیان کرد: در موضوع فعالیت پزشک قانونی نیز از طریق مذاکره با سازمان پزشکی قانونی تلاش خواهیم کرد زمینه ارائه خدمات آن در جزیره خارک فراهم شود. 

\n\n

وی یادآور شد: در ارتباط با فعالیت شناورهای کوچک صیادی در جزیره خارک نیز چنانچه فعالیت مالکان شناورها تنها در حوزه صیادی باشد در زمینه فعالیت آنها برای صید ممانعتی وجود ندارد.

\n\n

استاندار بوشهر ادامه داد: در موضوع در خواست های مردمی برای بازگشت حجت الاسلام موسی کمالی امام جمعه مستعفی خارک نیز اعتقاد داریم هیچ فردی دلسوزتر و متعصب تر از او برای خارک نیست.

\n\n

وی تصریح کرد: با این وجود بازگشت وی در حوزه اختیار استانداری نیست.

\n\n

در این نشست همچنین بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر خارک همراه با شماری از معتمدان محلی مشکلات جزیره را مطرح کردند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، در حاشیه این نشست از سوی ابوذر شیخ سقا، هدیه مادر شهید ملاح زاده (نخستین شهید جزیره خارک) به استاندار بوشهر اهدا شد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر