يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئيس پليس فتا بوشهر از شناسايي و دستگيري فردي که با ارسال پيام در شبکه هاي اجتماعي واتس آپ اقدام به انتشار اکاذيب عليه يکي از شهروندان دشتستاني خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ داريوش "پورسعيد" تصريح کرد: پليس فتا دشتستان از توابع استان بوشهر در پي شکايت فردي مبني بر هتک حيثيت در فضاي مجازي توسط فرد ناشناسي از طريق ارسال پيام در شبکه هاي اجتماعي موبايلي بلافاصله وارد عمل شد.
کد خبر: ۱۹۰۵۱
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: رئيس پليس فتا بوشهر از شناسايي و دستگيري فردي که با ارسال پيام در شبکه هاي اجتماعي واتس آپ اقدام به انتشار اکاذيب عليه يکي از شهروندان دشتستاني خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ داريوش "پورسعيد" تصريح کرد: پليس فتا دشتستان از توابع استان بوشهر در پي شکايت فردي مبني بر هتک حيثيت در فضاي مجازي توسط فرد ناشناسي از طريق ارسال پيام در شبکه هاي اجتماعي موبايلي بلافاصله وارد عمل شد.

\n\n

وي افزود: مأموران با انجام بررسي هاي فني و تحقيقات گسترده ، فردي را در اين زمينه شناسايي و پس اخذ مجوز از مقام قضائي ، متهم را دستگير و به مقر پليس منتقل کردند.

\n\n

 اين مقام انتظامي در ادامه تصريح كرد: در تحقيقات مقدماتي متهم به جرم خود معترف و انگيزه خود را انتقام جويي از شاکي بخاطر مشکلات کاري اعلام کرد .

\n\n

 پورسعيد با اشاره به اينکه متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضائي شد گفت : کاربران دقت داشته باشند که عکس هاي شخصي خود را در سايت هاي عمومي ،تلفن همراه و يا ديگر تجهيزات الکترونيکي دوستان خود قرار ندهند ،چرا که ممکن است افرادي که با ايشان رابطه کاري يا دوستي موجبات آشنايي و اعتماد را فراهم ساخته و در کوچکترين اختلافات به جهت ضربه زدن يا انتقام گيري اقدام به انتشار تصاويرشان اقدام کنند.

\n\n

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان بوشهر در پايان گفت: اگرازکسي مثل رئيس،معلم و يا همکار خود شکايتي داريد آن را در اينترنت منتشر نکنيد، چرا که تبعات آن متوجه خودشماخواهدشد،دراينگونه مواقع بهتراست ازروش مکالمه رودررو استفاده و مشکل خودراحل کنيد، نوشتن جوک يا مطالب کلي،مشکلي براي فرد ايجاد نمي‌کند ولي انتشار تمام جزئيات زندگي مثل خريدکردن،رفتن به رستوران ياکافي شاپ و... نه تنهاضروري نيست بلکه گاهي حتي مي‌تواند درد سرسازشود.

\n\n

هرگزشماره تلفن و آدرس خود را درفضاهاي مجازي قرارندهيد، حتي اگربه دوستان مجازي خود اعتمادکامل داريدبازهم باسياست وآينده‌نگري بيشتري رفتارکنيد. آنچه در فضاي اينترنتي قرارمي‌گيرد هيچگاه کاملا ازاين فضاها پاک نمي‌شوند، پس پيش از آنکه تصوير يا فيلمي را در اينترنت بارگذاري کنيدبه اين موضوع فکرکنيدکه اين تصاوير مي‌تواننددر دسترس افرادبسياري ازجمله همکاران،‌رئيس،خانواده وحتي بسياري ازافرادمزاحم قرارگيرند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر