چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر هر روز محکم‌تر می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در نشست علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان عسلویه با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت در حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشته‌اند.\n\nوی اضافه کرد: روحانیت با تاسی از حضرت امام‌(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشت و امروز هم در بقا و حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان میراث ماندگار امام راحل باید در کنار خلف صالح امام مقام معظم رهبری همان نقش را مستحکم تر ایفا کند.
کد خبر: ۱۹۱۹۲
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر هر روز محکم‌تر می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در نشست علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان عسلویه با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت در حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشته‌اند.

\n\n

وی اضافه کرد: روحانیت با تاسی از حضرت امام‌(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشت و امروز هم در بقا و حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان میراث ماندگار امام راحل باید در کنار خلف صالح امام مقام معظم رهبری همان نقش را مستحکم تر ایفا کند.

\n\n

سید علی هاشمی‌نژاد

\n\n

هاشمی‌نژاد نقش روحانیت در هدایت و ارشاد مردم را نیز مهم دانست و گفت: ما روحانیون علم هدایت بر دوش داریم و مرشد و راهنمای مردم هستیم و باید تلاش کنیم الگویی سازنده برای مردم باشیم و بین حرف و عمل ما فاصله نباشد و حرکات و گفتار و کردار ما مطابق با آموزه‌های دینی باشد.

\n\n

امام جمعه عسلویه به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات همیشه در کشور ما آینده ساز و سرنوشت ساز و دشمن شکن بوده است و ما روحانیون باید مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنیم و از فرصت منبر، مسجد و خطبه استفاده کرده و به هدایت سیاسی مردم اهتمام ورزیم و به بعد سیاسی و اجتماعی نماز جمعه بیشتر توجه کنیم.

\n\n

وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی شهرستان عسلویه

\n\n

شیخ محمد انزاری امام جمعه اهل سنت شهر نخل تقی نیز در سخنانی با ذکر آیات و روایاتی به موضوع وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: خداوند امت اسلام را امت واحده دانسته است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه مشترکات این امت بسیار زیاد است، اضافه کرد: توجه و تاکید بر این مشترکات باعث نا امیدی دشمنان اسلام می‌شد. آنهایی که غرض و مرضی دارند بر طبل اختلاف بین مسلمانان می‌کوبند.

\n\n

انزاری وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر را مثال زدنی دانست و گفت: در شهرستان عسلویه با هدایت روحانیون شیعه و سنی به ویژه امام‌جمعه‌ عسلویه این وحدت مستحکم و پایدار است و اهل سنت در تمام عرصه ها مدافع نظام و انقلاب بوده و هستند.

\n\n

وی تصریح کرد: در مقاطع مختلف تاریخی از جمله در تجاوز انگلیس به بوشهر و نیز در دفاع مقدس، اهل سنت در کنار برادران شیعه خود از کشور خود دفاع کرده‌اند و شهدایی نیز تقدیم کرده است.

\n\n

امام جمعه اهل سنت شهر نخل تقی خواستار حل مشکلات جوانان به‌ویژه بحث اشتغال و نیز رفع آلودگی منطقه شد و با اشاره به مشکل لنجداران، خواستار رفع مشکل لنج‌داران شد.

\n\n

\n\n

در این نشست دکتر عجمی از کارشناسان رسانه به موضوع نقش رسانه‌ها پرداخت و با بیان مصادیق مختلف به جنگ رسانه‌ای دشمن علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی اشاره کرد.

\n\n

وی افزود: دشمن به دنبال استحاله نظام جمهوری اسلامی از طریق نفوذ است و این موضوع باعث نگرانی مقام معظم رهبری شده و معظم له خواستار توجه و تلاش جدی اقشار مختلف مردم به‌ویژه روحانیون در برابر نفوذ دشمن شده‌اند.

\n\n

عجمی رسانه را سلاح دشمن دانست و گفت: ما باید با آگاه سازی مردم سیاست‌های مخرب رسانه‌ای دشمن را ناکام بگذاریم؛ دشمن با شبکه‌های اجتماعی دام اخلاقی پهن کرده است تا جوانان مسلمان را منحرف کند و به سمت منکرات سوق دهد و جامعه را از درون تهی کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر