پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۰۷۰
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

فکرشهر:  با ورود عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین و در صدر آن‌ها گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس به روز ششم خود، مقاومت فلسطین شهر‌های تل آویو، عسقلان، بئر السبع و دورتر از آن‌ها حیفا را هدف قرار داد و رژیم اشغالگر نیز همزمان با بمباران وحشیانه نوار غزه دولت جنگ تشکیل داد.

به گزارش فکرشهر از جماران، همچنین شمار کشته‌های اسرائیل به ۱۳۰۰ تن رسید و ۲۲۰ نظامی افزایش یافت.

در همین حال، شمار شهدای نوار غزه به ۱۲۰۰ تن افزایش یافت.


جدیدترین تحولات روز ششم طوفان الاقصی:


ده‌ها هزار اسرائیلی از ۲۴ شهرک غلاف غزه تخلیه شدند

منابع اسرائیلی اعلام کردند که ده‌ها هزار اسرائیلی از ۲۴ شهرک یهودی نشین در غلاف غزه تخلیه شدند.

این منابع گفتند که حماس وارد جنگی شد که یک ماه ادامه می‌یابد و این از شلیک موشک‌ها توسط این جنبش واضح است.

شمار شهدای فلسطینی به ۱۲۰۳ شهید رسید

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از شنبه تا کنون به ۱۲۰۳ شهید و زخمی‌ها نیز به ۵ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

اصابت موشک‌های مقاومت غزه به شمال کرانه باختری

رادیو اسرائیل اعلام کرد که موشک‌های مقاومت فلسطین در نواز غزه به شرق شهر «نتانیا»، شهرک «قلنسوه» و شمال کرانه باختری اصابت کرده اند.

ارتش اسرائیل تصمیمی درباره حمله زمینی گرفته نشده است

ارتش اسرائیل اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره حمله زمینی به نوار غزه گرفته نشده است، اما برای انجام آن آماده است.

حمله موشکی به تل آویو و حیفا

روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که مقاومت فلسطین تل آویو را موشک باران کرده است.

همچنین برخی منابع اسرائیلی گفتند که آژیر‌های خطر در نتانیا در جنوب حیفا به صدا در آمده است.

علاوه بر آن آژیر‌های خطر در شهرک‌های غلاف غزه و مناطق نزدیک به آن به صدا در آمده است.

شمار تلفات اسرائیل به ۱۳۰۰ کشته رسید

منابع اسرائیلی اعلام کردند که شمار تلفات اسرائیل در طوفان الاقصی به ۱۳۰۰ کشته رسیده است.

گردان جنین به نیرو‌های اشغالگر حمله کرد

گردان جنین وابسته به یگان‌های قدس اعلام کرد که به سمت نیرو‌های اشغالگر تیراندازی کرده و با استفاده زا بمب آن‌ها را هدف قرار داده است و تلفاتی را بر اشغالگران تحمیل کرده است.

رژیم اشغالگر ده‌ها نفر را در جنین بازداشت کرده است که در میان آن‌ها ۵ فعال جنبش حماس دیده می‌شوند.

۳۳۸ هزار فلسطینی در غزه آواره شدند

سازمان ملل اعلام کرد که در سایه ادامه بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر شمار آوارگان فلسطینی در نوار غزه به ۳۳۸ هزار نفر رسیده است.

نشست اضطراری اتحادیه عرب

نشست اضطراری اتحادیه عرب در خصوص غزه در سطح وزرای خارجه در قاهره آغاز به کار کرد.

نشست مشورتی اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه در خصوص رسیدگی به شرایط غزه، عصر امروز در قاهره شروع شد و وزرای خارجه عرب راه‌های سیاسی برای توقف حملات اسرائیل به غزه را بررسی خواهند کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز پیش درخواست برپایی چنین نشستی را به اتحادیه عرب داده بود. ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب نیز با دولت مغرب است.

«مهند العکلوک» نماینده فلسطین در اتحادیه عرب به الیوم السابع گفت که تنها راه‌حل پایان درگیری، از راه سیاسی و آن هم تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و پایان اشغالگری اسرائیل است.

به گفته او «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق ارتباط با رهبران جهانی با هدف پایان حملات هوایی اسرائیل به منطقه غزه را مدیریت می‌کند.

نشست اتحادیه عرب در شرایطی است که وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیان آخرین آمار از تلفات حملات هوایی اسرائیل به غزه، اعلام کرد که تاکنون ۱۲۰۰ نفر به شهادت رسیده و ۵۱۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. تعداد شهدای کرانه باختری هم به ۲۳ نفر رسیده و ۱۳۰ تن دیگر هم در شمار مجروحان هستند.

در این راستا مسئولان حماس در نوار غزه با ارسال پیام‌های فوری برای جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی، بر لزوم اقدام سریع برای توقف جرائم ارتش رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان که جنایت علیه بشریت هستند، تاکید کردند.

کشته شدن ۲۳ آمریکایی

«جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دستکم تاکنون ۲۳ امریکایی در جنگ میان رژیم اسرائیل و حماس کشته شده‌اند.

کربی با بیان اینکه ما از ذخایر تسلیحاتی خود در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) بخشی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین را تجدید و نوسازی کردیم، گفت:کمک‌های ما به اسرائیل در حال رسیدن است و طی مرحله آتی هم ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما ایده گذرگاه ایمن برای غیرنظامیان در غزه را با همتایان اسرائیلی و مصری رایزنی می‌کنیم، تصریح کرد: غیرنظامیان در غزه مسئول اقدامات جنبش حماس نیستند.

این مقام امریکایی با اشاره به اینکه در حال رایزنی با برخی کشور‌ها از جمله قطر برای آزادسازی اسرا هستیم، اظهار داشت: آنچه وضعیت را دشوارتر می‌کند، این است که نمی‌دانیم امریکایی‌های مفقود شده کجا هستند و هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت سلامتی آن‌ها نداریم.

کربی در پایان گفت: واشنگتن آماده ارسال دومین ناو هواپیمابر به خاورمیانه در صورت لزوم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر