شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۰۳۴۰
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: شرکت تاکویا تاکموتو آرکیتکتس (Takuya Takemoto Architects) طی یکی از پروژه‌های خود خانه‌ای جمع و جور با ویژگی‌های جالب توجه را ساخته است. پروژه خانه تونیاما (Toneyama House) در شهر تویوناکا، ژاپن قرار دارد و یک طراحی نوآورانه را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش فکرشهر از عصرایران، این ساختار اسکیپ فلور (Skip-Floor) زمین کوچکی به مساحت کلی ۷۶.۷۲ متر مربع با یک دسترسی متمایز به خیابان در سمت غرب را پوشش می‌دهد. خود ساختمان مساحت ۴۶.۰۲ متر مربعی را اشغال کرده است.

با توجه به محدودیت‌هایی مانند نمای محدود، شکل طولانی و باریک سایت از شرق به غرب و اختلاف ارتفاع نسبت به زمین مجاور در سمت شرق، طراحی خانه تونیاما این چالش‌ها را در بر گرفته و نتیجه نهایی جالب توجه و متفاوت از موارد معمول است.

استفاده از یک آرایش اسکیپ فلور

خانه تونیاما شامل ۱۴ فضای به هم پیوسته است که به طرز هوشمندانه‌ای توسط ۹ لایه طبقه به هم متصل شده اند. این خانه جمع و جور از چیدمان‌های معمولی برای راه پله‌ها و راهرو‌ها استفاده نکرده و در آن از سطوح آویزان کف و سقف برای رهایی ساختمان از محدودیت‌های ارتفاع استفاده شده است.

طراحی دارای چندین عنصر نوآورانه است که از گاراژ حیاط دار ۲.۱۳ متری تا فضای بدون ستون ۳.۶۴ متری با تیر‌های بالارونده را شامل می‌شود. پنجره‌های عمودی رو به راه پله‌ها قرار دارند و پنجره‌های سقفی در نمای شرقی لایه‌های بیشتری از پیچیدگی و تنوع را به فضای خانه می‌بخشند.

تاکویا تاکموتو آرکیتکتس در معماری این ساختمان تعادل بین نوآوری و طراحی مینیمال را برقرار کرده در شرایطی که حس زیبایی برای زندگی روزمره را نیز حفظ کرده است.

 

ارسال نظر