چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: به گفته مدیرکل آژانس، ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته تمایل خود را برای شرکت در "گفتگوی جدی" با این نهاد سازمان ملل نشان داده است و این نشانه‌ای است که تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده است...
کد خبر: ۲۰۰۷۰۲۱
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳

فکرشهر: به گفته مدیرکل آژانس، ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته تمایل خود را برای شرکت در "گفتگوی جدی" با این نهاد سازمان ملل نشان داده است و این نشانه‌ای است که تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده است.

به گزارش «فکرشهر» از انتخاب، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به فایننشال تایمز گفت که تهران و آژانس که ماه‌ها روابط پرتنش را تحمل کرده‌اند، ممکن است پس از انجام مذاکرات او در ایران وارد «مرحله متقاوتی» شوند.

گروسی گفت: من در آن‌ها این درک را می‌بینم که بهتر است کمی تعامل داشته باشیم تا اینکه به مسیر کاملاً متفاوت ادامه دهیم که منجر به تشدید بیشتر و شاید خطرات بیشتر از جمله جنگ شود. این بسیار مهم است، زیرا ما پس از چندین ماه دوباره به هم متصل شده ایم.»

وی افزود که واشنگتن و تهران همچنان به باز نگه داشتن یک "کانال دوجانبه" ادامه می‌دهند.

فایننشال تایمز اخیرا فاش کرد که مقامات ارشد ایالات متحده و ایران در ماه ژانویه در عمان گفتگو‌های غیرمستقیم محرمانه‌ای انجام دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر