پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه گفت: در فصل بارندگی امسال سد آبخیزداری (سنگ ملاتی) مال قائد این شهرستان با ظرفیت 600 هزارمتر مکعب در هر دوره آبگیری، تاکنون در چندمرحله بارندگی حدود 500 هزارمتر مکعب آب ذخیره کرده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، علیرضا شهابی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تقویت سفره آب زیرزمینی ، کنترل سیل و رسوب ، بهره مندی احشام و حیات وحش و زیستگاه پرندگان مهاجر و هموارشدن فضای سبز و تغییر آب و هوای اقلیم منطقه از مهمترین مزایای این سد است.
کد خبر: ۲۰۴۴۹
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۱

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه گفت: در فصل بارندگی امسال سد آبخیزداری (سنگ ملاتی) مال قائد این شهرستان با ظرفیت 600 هزارمتر مکعب در هر دوره آبگیری، تاکنون در چندمرحله بارندگی حدود 500 هزارمتر مکعب آب ذخیره کرده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا شهابی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تقویت سفره آب زیرزمینی ، کنترل سیل و رسوب ، بهره مندی احشام و حیات وحش و زیستگاه پرندگان مهاجر و هموارشدن فضای سبز و تغییر آب و هوای اقلیم منطقه از مهمترین مزایای این سد است.

\n\n

وی گفت: دو سد دیگر نیز در گمارون و مال محمود وجود دارد و مطالعه چند سد دیگر نیز آماده شده که در صورت تامین اعتبار اجرایی می شود.

\n\n

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بیان کرد: پروژه مطالعاتی دره شط، رجدون و مال قاید به اتمام رسیده است.

\n\n

پروژه آبخیزداری (سنگی ملاتیٍ) کنترل سیلاب حوزه روستای مال قاید شهرستان گناوه درسال 91 به بهره برداری رسید. 

\n\n

طول تاج این سد 386 متر، ارتفاع کل 12 و ارتفاع مفید 11 متر است و بیشترین ظرفیت حجم آبگیری آن درهر دوره 600 هزارمترمکعب است. 

\n\n

احداث متعدد سدهای آبخیزداری در شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر می تواند نقش مهمی در هدررفت آب های ناشی از بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی ایفا کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر