جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:
فکرشهر: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در نوروز 94 سهم کشته های ناشی از تصادف های واژگونی دراستان بوشهر، 42 درصد بود این درحالی است که این آمار در کشور 18 درصد را نشان می دهد...
کد خبر: ۲۰۶۹۹
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در نوروز 94 سهم کشته های ناشی از تصادف های واژگونی دراستان بوشهر، 42 درصد بود این درحالی است که این آمار در کشور 18 درصد را نشان می دهد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این آمار، میزان واژگونی حدودا دو و نیم برابری خودروها در بوشهر نسبت به میانگین کشوری را نشان می دهد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا،  سردار موسی امیری که در بوشهر حضور داشت، افزود: از اول تعطیلات نوروزی تاکنون، در مجموع نرخ تردد در جاده های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه درصد افزایش نشان می دهد.

\n\n

وی اظهار داشت: اوج ترددها روز 28 اسفند در محورهای ارتباطی استان های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، سمنان و قزوین ثبت شده است.

\n\n

این مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، انتظار داریم میزان سفرها به استان های جنوبی از جمله بوشهر، فارس و هرمزگان در روزهای آینده بیشتر شود.

\n\n

سردار امیری افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار سایر ارگان های خدمات رسان، با راه اندازی قرارگاه نوروز و اجرای طرح های ترافیکی، امنیت جاده ها برای انجام سفری ایمن برای مسافران را رقم می زند.

\n\n

وی گفت: نوروز عملیات ترافیکی بزرگ در یک بازه زمانی کوتاه است که با توجه به انجام سفرهای زیاد، مراقبت های بیشتری نیاز است.

\n\n

سردار امیری افزود: در همین راستا امسال 500 هزار نفر نیروی پلیس و 200 خودرو جدید کمک دار شاسی بلند برای امنیت جاده ها و آسان سازی سفر به حالت آماده باش قرار دارند.

\n\n

وی یادآور شد: پلیس با اجرای محدودیت های ترافیکی، سوانح و حوادث در جاده ها را کنترل و با تخلف های حادثه ساز در جاده ها برخورد می کند.

\n\n

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه میزان تصادف ها در چند روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد، گفت: 40 درصد سهم تصادف های چند روز گذشته مربوط به تصادف های واژگونی است.

\n\n

امیری گفت: البته با تمهیداتی که در استان صورت گرفته، میزان تصادف های واژگونی در نوروز امسال کنترل شده است.

\n\n

وی افزود: با این وجود درزمان حاضر 57درصد کشته های ناشی از حوادث استان بوشهر مربوط به موتورسواران است این درحالیست که این آمار در کشور، 34 درصد است.

\n\n

وی یادآور شد: استان بوشهر در بخش کشته های مربوط به حوادث موتور سواری رتبه اول و دوم کشور را دارد حال اینکه مسئولان استان و مردم در این خصوص باید گام های جدی بردارند.

\n\n

سردارامیری افزود: براساس بررسی های تردد شمار، بیشترین سفرها در 46 محور استان بوشهر مربوط به 28 اسفند است و براساس ارزیابی مسئولان از امروز میزان سفرها به استان بیشتر می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر