يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: درمرغداری های این استان هیچ گونه هورمون رشدی استفاده نمی شود و بحث استفاده از هورمون در مرغداری ها موضوعی اشتباه است که در میان مردم مرسوم شده است.
کد خبر: ۲۱۷۲
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در مرغداری های این استان هیچ گونه هورمون رشدی استفاده نمی شود و بحث استفاده از هورمون در مرغداری ها موضوعی اشتباه است که در میان مردم مرسوم شده است.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی روز دوشنبه درجریان بازدید از کشتارگاه مرغ دشتستان افزود: درمرغداری ها در دوره پرورش، یک جوجه به دلیل دریافت میزان انرژی و پروتئین و تنظیم نور و جیره غذایی مناسب که به صورت مستمر صورت می گیرد دریک پروسه زمانی مشخص 40 تا 45 روزه به وزن مورد نظر و مناسب می رسد و پروسه کشتار را طی می کند.

وی درباره موضوع باقی ماندن آنتی بیوتیک در بدن مرغ بیان کرد: این اطمینان را به شهروندان می دهیم که ناظران بهداشتی دامپزشکی به طورمستمر نظارت کامل بهداشتی روی کشتارگاه های مرغ دارند.

بحرانی اضافه کرد: اگر دراین ارتباط تخلفی و اشکالی مشاهده شود آن محموله ضبط و با عاملان برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: هم اکنون روزانه 30 تن مرغ در کشتارگاه های صنعتی استان بوشهر انجام می گیرد که بخشی از آن به مصرف داخلی استان و بخشی دیگر نیز پس از طرح انجماد به استان های همجوار صادر می شود.

وی اظهار کرد: درحوزه فرآورده های مرغ، کشتار و انجماد در استان بوشهر چهار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد دو واحد به صورت فعال و تمام وقت مشغول به فعالیت و کشتار صنعتی مرغ هستند.

بحرانی ادامه داد: این دو واحد فعال، واحدهای صنعتی هستند که در شهرستان دشتستان فعالیت دارند و در بحث تولید گوشت سفید از مرحله اول کشتار تا مرحله بهره برداری و بسته بندی با نظارت و کنترل کامل بهداشتی مجموعه دامپزشکی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: مصرف کنندگان مرغ در زمینه مسائل بهداشتی و جانبی آن مطمئن باشند و بدون دغدغه به مصرف این فرآورده بپردازند.

فرماندار دشتستان نیز در بازدید از کشتارگاه مرغ در دشتستان گفت: از مجموع 185 مرغداری فعال در استان بوشهر 83 مرغداری در شهرستان دشتستان مشغول به فعالیت در امر تولید مرغ می باشند.

دکتر ارسلان زارع افزود: بهترین شکل و عملکرد در چرخه تولید تا مصرف به شکل استاندارد و بهداشتی نیاز به وجود کشتارگاههای بهداشتی و صنعتی در استان بیشتر مورد تاکید است.

وی بیان داشت: شهرستان دشتستان در امر کشتارگاه صنعتی مرغ در استان بوشهر مقام اول را دارد.

زارع خاطرنشان کرد: طرح توسعه و افزایش طرح انجماد کشتارگاه های مرغ بصورت مکانیزه و تمام صنعتی ضمن تولیدات بیشتر زمینه صادرات را به کشورهای همسایه فراهم می کند.

وی اضافه کرد: توسعه کشتارگاه های صنعتی و مکانیزه مرغ در شهرستان و حمایت ویژه از سرمایه گذاران در توسعه این صنعت غذایی مورد توجه ویژه ماست. 

منبع:ایرنا/ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر