پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به شرایط اقتصادی استان بوشهر گفت: متاسفانه در عسلویه رابطه معناداری بین مردم و صنعت وجود ندارد.
کد خبر: ۲۱۸۸۹
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به شرایط اقتصادی استان بوشهر گفت: متاسفانه در عسلویه رابطه معناداری بین مردم و صنعت وجود ندارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبستان، مصطفی سالاری در نشست شورای توسعه استان با حضور معاون رئیس سازمان توسعه و برنامه ریزی با اشاره به اینکه استان بوشهر از لحاظ جغرافیایی موقعیت ممتازی دارد، گفت: مهم ترین نقصلی که وجود دارد دسترسی استان بوشهر به خطوط ریلی است.
\n 
\nوی افزود: استان بوشهر دارای مسیر کوتاهتری به نسبت سایر استان ها برای اتصال خلیج فارس به مرکز کشور دارد که این اتصال موجب توسعه مبادلات تجاری بین کشورهای حوزه خلیج فارس می شود.
\n 
\nسالاری بیان داشت: آزادراه بوشهر به شیراز هم یکی از طرح های مهم استان است که فاصله چهر ساعته بوشهر به شیراز و بالعکس را به دو ساعت کاهش و زمینه توسعه گردشگری و فعالیت های بازرگانی را فراهم می کند.
\n 
\nوی در ادامه با اشاره به ایجاد منطقه آزاد در جزیره نگین گفت: این طرح در دستورکار مجلس برای بررسی قرار گرفته است.
\n 
\nاستاندار بوشهر با اشاره به وضعیت آبی استان  بیان داشت: برداشت آب از سد کوثر اضافه شود و خط دو آرن راه اندازی شودو با توجه به  شرایط ویژه ای که استان بوشهر و زمین های کشاورزی در بحث برداشت خارج از فصل محصولات دارند می توانند از لحاظ کشاورزی درآمد زایی خوبی داشته باشند و در این راستا احداث سه سد دشت پلنگ،‌باغان و دالکی نیاز آن ها را به آب مرتفع می کند.
\n 
\nوی در ادامه به پارس جنوبی اشاره کرد و گفت : شاهد آن هستیم که در پارس جنوبی پیوندی بین صنعت و وضعیت زندگی مردم ندارد که این امر برای ما یک تهدید است و در این راستا پیشنویس تصویب نامه ای به هیئت دولت راائه شده است تا متولیان پروژه ها در قبال مردم و توسعه متوازن صنعت و مردم را رقم بزنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر