سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشریح کرد:
فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دغدغه مردم را برای اینکه برخی از خدمات در بیمارستان شهید گنجی امکان دارد با نقص ارایه شود را می‌پذیریم ولی مردم این اطمینان را داشته باشند که...
کد خبر: ۲۳۵۵۳
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دغدغه مردم را برای اینکه برخی از خدمات در بیمارستان شهید گنجی امکان دارد با نقص ارایه شود را می‌پذیریم ولی مردم این اطمینان را داشته باشند که خدمات به‌ صورت کامل به مردم ارایه خواهد شد.

\n\n

دکتر سید سجاد اقبالی افزود: بعد از آتش‌سوزی تأسف‌بار بیمارستان 17 شهریور برازجان، تمامی بخش‌های درمانی شهرستان دشتستان به‌صورت کامل در حال ارایه خدمت به مردم است.

\n\n

بعد از آتش سوزی بیمارستان 17 شهریور برازجان

\n\n

به گزارش فکرشهر، وی اضافه کرد: بعد از آتش‌سوزی تأسف‌بار بیمارستان 17 شهریور برازجان، مراحل کاری حوزه سلامت به سه فاز اقدامات فوری، آماده‌سازی درمانگاه بیمارستان به‌منظور ارایه خدمات سرپایی و کارهایی که در درازمدت باید صورت گیرد، تقسیم شد.

\n\n

دکتر سید سجاد اقبالی تصریح کرد: انتقال بیماران به بیمارستان شهید گنجی، آماده‌ باش بیمارستان‌های دیگر استان به‌منظور پوشش خدمات از جمله اقدامات فوری و فاز اول کاری بخش درمان بود که در چند ساعت اولیه حادثه و با موفقیت صورت گرفت.

\n\n

وی اظهار کرد: آماده‌سازی درمانگاه بیمارستان به‌منظور ارایه خدمات سرپایی که بخشی از تجهیزات آنجا آسیب دید و بخشی منهدم شده بود به‌عنوان فاز دوم کاری بخش درمان بود و با تمهیدات لازم درمانگاه مجهز بیمارستان 17 شهریور در محل دبیرستان بهیاری و با حضور شماری از پزشکان فعالیت خود را ازسرگرفت و مرحله سوم قسمتی از کارهایی است که باید در درازمدت انجام شود.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مراقبت‌های قلبی بیمارستان 17 شهریور در سه بخش اورژانس، CCUو POST CCU به بیماران خدمت ارایه می‌کرد که بعد از حادثه آتش‌سوزی در این بیمارستان، اورژانس بیمارستان شهید گنجی را برای تحت کنترل قرار دادن بیماران قلبی و مانیتورینگ قلبی به تجهیزات بیمارستانی قلب مجهز کرده و پرستاران و پزشکان نیز به آنجا انتقال یافتند، بنابراین خدماتی که در بیمارستان 17 شهریور تا قبل از آتش‌سوزی ارایه می‌شد به‌صورت کامل در بیمارستان شهید گنجی ارایه می‌شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان 17 شهریور فقط مراقبت‌های قلبی وجود داشت و در حال حاضر این مراقبت‌های قلبی به‌صورت کامل در بیمارستان شهید گنجی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برای ارایه خدمات CCU،ICU دوم بیمارستان شهید گنجی را به سی‌سی‌یو تبدیل و به‌منظور جبران خدمات ICU جایی برای این امر در بیمارستان نظر گرفته و به‌زودی 5 تخت آی سی یو در آنجا مستقر خواهد شد.

\n\n

وضعیت بخش قلب بیمارستان شهید گنجی برازجان

\n\n

دکتر اقبالی اظهار کرد: بخش POST CCU در بخش داخلی دو بیمارستان شهید گنجی مستقرشده است و در حال حاضر هر سه بخش قلب بیمارستان در حال ارایه خدمت به مردم است.

\n\n

دکتر اقبالی افزود: درمانگاه بیمارستان 17 شهریور در کمتر از 72 ساعت اولین بیمار خود را پذیرش کرد و در خردادماه 95، با در نظر گرفتن ماه مبارک رمضان که تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در سراسر استان رو به کاهش است ولی بیش از 3 هزارنفربه این درمانگاه مراجعه کرده و ویزیت شده‌اند.

\n\n

درمانگاه چشم‌پزشکی با تعرفه دولتی

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: درمانگاه بسیار پیشرفته چشم در درمانگاه 17 شهریور آماده ارایه خدمات به مردم است و روزانه بالای 60 بیمار در آنجا ویزیت می‌شوند به‌گونه‌ای که تمامی تجهیزات بخش چشم آنجا دوباره نوسازی و تجهیزاتی که از قبل وجود نداشته مستقرشده است و تعرفه آن نیز دولتی است.

\n\n

دکتر اقبالی اظهار کرد: دستگاه اسکن چشم، دستگاه فیکو برای جراحی آب‌مروارید و جراحی کاتاراکت برای ارایه خدمات چشم‌پزشکی در اتاق عمل بیمارستان شهید گنجی مستقر و در حال ارایه خدمات به مردم است، با اینکه تا قبل از آتش‌سوزی بیمارستان 17 شهریور خدمات چشم‌پزشکی در این بیمارستان محدود بوده است ولی در حال حاضر خدمات تخصصی چشم‌پزشکی در بیمارستان شهید گنجی با تعرفه دولتی به مردم ارایه می‌شود.

\n\n

تمام کلینیک‌های سرپایی در درمانگاه جدید 17 شهریور

\n\n

وی تصریح کرد: تمام کلینیک‌های سرپایی از جمله سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و خدمات آزمایشگاهی درمانگاه جدید 17 شهریور مستقر شده‌ است.

\n\n

احداث درمانگاه تخصصی دندان‌پزشکی در برازجان

\n\n

دکتر سید سجاد اقبالی افزود: تجهیزات درمانگاه تخصصی دندان‌پزشکی وارد استان شده و به درمانگاه 17 شهریور تحویل داده‌ شده و به‌زودی درمانگاه تخصصی دندان‌پزشکی در برازجان راه‌اندازی و بهره‌برداری خواهد شد.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که آتش‌سوزی بیمارستان 17 شهریور برازجان به بخشی از ظرفیت درمانی این شهرستان آسیب‌زده است اما در کوتاه‌مدت با تمهیداتی که اندیشیده شد و جابجایی‌هایی که صورت گرفت به‌طور موقت خللی در ارایه خدمت به مردم ایجاد نخواهد کرد اما در درازمدت ضرورت دارد بیمارستان جدید کلنگ زنی و راه‌اندازی شود.

\n\n

پیگیری ساخت بیمارستان جدید برازجان وظیفه همه مسئولین و فعالان مدنی و اجتماعی است

\n\n

دکتر اقبالی افزود: خوشبختانه موافقت اصولی و مطالعاتی برای ساخت بیمارستان 240 تختخوابی در محل بیمارستان فعلی 17 شهریور مصوب شده و وظیفه همه مسئولان استان، فعالان مدنی، فعالان سیاسی و اجتماعی و مردم و در رأس آن‌ها استاندار و دانشگاه است که این موضوع را پیگیری کنند.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انتظار داریم جامعه مدنی شهرستان دشتستان شرایط دانشگاه علوم پزشکی و مردم را درک کرده و با پیشنهاد‌ها، انتقادات و حمایت‌های خود به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بخش درمان آن مشاوره و خدمت ارایه بدهند و روند ساخت بیمارستان جدید را تسهیل بکنند.

\n\n

قدردانی از فعالان اجتماعی و قول دیدار برای هفته ی آینده

\n\n

دکتر سید سجاد اقبالی اظهار کرد: فعالان اجتماعی و دوستانی که احساس دین و وظیفه برای خدمت‌رسانی به مردم خطه قهرمان خیز شهرستان دشتستان می‌کنند تشکر می‌کنم و دست ان ها را به گرمی می‌فشارم.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهرخاطرنشان کرد: هفته آینده،یک‌شب در خدمات دوستان و فعالان مدنی شهرستان دشتستان خواهیم بود و گزارشی از عملکرد حوزه سلامت و درمان را در دولت تدبیر و امید خدمت آنان ارایه و نقطه نظرات این دوستان راجمع‌آوری کرده و قطعاً از نظرات آنان در همه فرآیندهای جاری و برنامه‌ریزی‌های آینده دانشگاه و بخش درمان استفاده خواهیم کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر