شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: اما در این سال ها، از لحاظ عمرانی و شهرسازی، پیشرفت چندانی نداشته، نه شهرداری و شورا خود را در قبال آن مسوول حس کرده اند و نه مخابرات و برق و آموزش و پرورش؛ تا جایی که ساکنین این شهرک 15 ساله را بر آن داشته با...
کد خبر: ۳۱۴۹۲
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: 20 سال پیش بود که منطقه ای در شهر برازجان ایجاد شد به نام «51 هکتاری»، منطقه ای که خیلی زود در دلش، شهرکی به نام کارگران ایجاد شد؛ شهرکی که زمین هایش از سوی اتحادیه مسکن کارگران کارخانجات کشور واگذار شده بود و از 15 سال پیش تاکنون، میزبان کارگران و شهروندانی از نقاط مختلف است؛ اما در این سال ها، از لحاظ عمرانی و شهرسازی، پیشرفت چندانی نداشته، نه شهرداری و شورا خود را در قبال آن مسوول حس کرده اند و نه مخابرات و برق و آموزش و پرورش؛ تا جایی که ساکنین این شهرک 15 ساله را بر آن داشته با ارسال نامه هایی به مسوولین مختلف شهرستان دشتستان، اعم از شهردار، شورای شهر، مدیریت برق، مخابرات، آموزش و پرورش و...، از وضعیت محل اسکان خود گله کرده و دست استمداد به سمت نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان دراز کنند تا شاید پس از سال ها، روشن شدن چراغی در محله ی خود را شاهد باشند.

به گزارش فکرشهر، در این دو نامه ی جداگانه که یکی خطاب به نماینده مردم دشتستان در مجلس نگاشته شده و رونوشتش به فرمانداری، شورا و شهرداری ارسال شده و دیگری هم خطاب به فرمانداری نوشته شده و رونوشتش به ادارات مربوطه از جمله برق و مخابرات، شورا و آموزش و پروش رفته و نسخه هایی نیز البته برای «فکرشهر» ارسال شده است، ده ها نفر از ساکنین شهرک خانه کارگر (فازهای چندگانه منطقه 51 هکتاری)، آن را امضا کرده اند.

ساکنین محل در این نامه ها، خواسته هایی را عنوان کرده و از کم کاری هایی گلایه کرده اند که با بررسی های میدانی خبرنگار «فکرشهر» از محل به اثبات رسید. کمبودهایی که البته قابل تامل و نگرانی اند.

به گزارش فکرشهر، در بخشی از نامه ی ساکنین محل که خطاب به فرماندار دشتستان نوشته شده، مشکلات عمده  و اساسی شهرک خانه کارگر برازجان بیان شده که مهم ترین بخش های آن عبارت است از:
ـ در حوزه مدیریت برق: نوسان و افت ولتاژ شدید برق به خاطر ساخت و ساز بالا و تاریکی شدید کوچه ها و معابر و نداشتن لامپ پشتی که باعث شده شهرک در شب، در تاریکی مطلق به سر برد.
ـ در حوزه شهرداری و خدمات شهری: کوچه های شهرک خاکی بوده و در روز گرد و خاک بلند شده و رفت و آمد مردم به سختی انجام می شود و در این 10 سال حتی 1 متر آسفالت در کوچه های این شهرک که دارای 5 فاز می باشد، انجام نشده است و همچنین هیچ پارک و فضای تفریحی از طرف شهرداری در این شهرک ساخت نشده است و خانواده ها از نظر گذراندن اوقات فراغت و تفریح فرزندان خود مشکل دارند.
ـ در حوزه آموزشی و آموزش و پرورش: با توجه به در نظر گرفتن 2 زمین آموزشی و 1 زمین فرهنگی و پرشدن ظرفیت مدرسه 69 هکتاری، نیاز شدید و مبرم به ساخت فضای آموزشی و فرهنگی در این شهرک می باشد.
ـ در حوزه مخابرات: نداشتن تلفن ثابت منازل و محروم بودن مردم در استفاده از اینترنت.

در بخش دیگری از این نامه اضافه شده است: «با توجه به مشکلات فوق و در سال جدید که به فرموده مقام معظم رهبری، «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است مسوولین محترم شهر با یک حرکت جهادی و خداپسندانه نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام نمایند.» 

ساکنین این شهرک در بخش هایی از نامه ی خود به محمدباقر سعادت ـ نماینده مردم در مجلس ـ نیز آورده اند: « اگر قرار بر قیاس و مقایسه گذشته با حال باشد، مقصر عقب افتادگی و تبعیض وارده بر شهرک خانه کارگر واگذاری 15 سال قبل دولت و وزارت مسکن و شهرسازی و اتحادیه مسکن کارگران کارخانجات کشور با صدور مجوزهای قانونی شهرداری چه کسی و کدام دستگاه اجرایی می باشد؟ جشن 38 سالگی انقلاب در شهر برازجان هم مثل دیگر شهرهای کشور انجام شد، در اکثر بلوارهای شهر مثل بلوار بسیجیان و بلوار فرهنگیان شاهد چراغانی ها بودیم ولی متاسفانه بلوار امام خامنه ای در اوج مظلومیت و تاریکی به سر می برد، آن هم بلواری که به نام رهبر این انقلاب نامگذاری شده! آیا شایسته و سزاوار نبود که به نحو شایسته ای چراغانی شود؟
چراغ های این بلوار یک در میان خاموش می باشد! همچنین، میدان کارگر بسیار ساده اصلا در خور شان کارگران خدوم و زحمت کش نمی باشد؛ داخل شهرک کارگر وضعیت از نظر کوچه و معابر تاسف بار است و کوچه ها در تاریکی مطلق به سر می برند.»

در بخش دیگری از این نامه آمده: «در حالی که همه نوع فضا از نظر آموزش، درمانی و فضای سبز از طرف اتحادیه در نظر گرفته شده است، ولی متاسفانه به خاطر عدم سکونت مسوولین و افراد ذی نفوذ و تنگ نظری مسوولین شهر که اعلام کرده اند این شهرک دور می باشد و نزدیک نیست، این زمین های خالی عملا زباله دانی شده است. در بارندگی های چند روز اخیر، تمامی کوچه ها و معابر شهرک تبدیل به دره شده است و در یک کلمه، مردم از مسوولین شهر به خاطر تبعیض و کم کاری بسیار گله مند هستند و می طلبد که در پایان سال، شاهد رفع تبعیض  و بی عدالتی از چهره این شهرک باشیم، چرا که این وضعیت زیبنده نظام جمهوری اسلامی که پرچمدار عدالت می باشد، نیست.»

آنان از نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته اند نسبت به رفع مشکلات این شهرک اقدام نماید.

به گزارش فکرشهر، شهرک خانه کارگر شهر برازجان، 5 فاز مسکونی دارد و صدها خانوار در آن سکونت دارند، ساکنانی که با انبوه مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند و پس از 15 سال، برآورده شدن حداقل خواسته های اساسی و به حق خود را انتظار می کشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر