شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: سه ماه پیش بود که شورای اسلامی شهر برازجان سعید شمالی نژاد را از سمت شهرداری برازجان کنار گذاشت و ارسطو قایدی که معاون وی بود را به سمت سرپرستی این سازمان گمارد.طی این مدت قایدی بارها عنوان کرد که...
کد خبر: ۳۱۶۵۶
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۴

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: سه ماه پیش بود که شورای اسلامی شهر برازجان سعید شمالی نژاد را از سمت شهرداری برازجان کنار گذاشت و ارسطو قایدی که معاون وی بود را به سمت سرپرستی این سازمان گمارد.
طی این مدت قایدی بارها عنوان کرد که ده ها پروژه عمرانی را همزمان در سطح شهر به اجرا در آورده است و روند عمران شهر برازجان به سرعت در حال پیشروی است.
یکی از کارهای در حال انجام، آسفالت خیابان های سطح شهر است که دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به آن امتیازهای خوبی به شهرداری های سراسر کشور داده که البته اگر توسط شهرداری ها درست و با اولویت صحیح انجام پذیرد، کاری بسیار خوب و قابل تقدیر می باشد، اما چند نکته در آسفالت خیابان های شهر برازجان نادیده گرفته شده است:

1-    به نظر می رسید برخی از خیابان هایی که سرپرست شهرداری برازجان اقدام به انجام روکش آسفالت آن ها کرده و از قضا در قلب شهر نیز قرار دارند، نیاز مبرمی به تعمیر نداشته و خیابان های واجب تر از این نیز می بود که می شد در اولویت اقدام به آسفالت قرار گیرند.

2-    مهم ترین نکته ای که در این تعمیرات به چشم می خورد، نوع آسفالت کردن این خیابان هاست؛ آسفالت هایی که بدون توجه به سطح زیرین بر روی آسفالت قبل ریخته شده و نکات فنی مهندسی در آن رعایت نمی شود و طی مدت کوتاهی این روکش ها بر اثر رفت و آمد وسایط نقلیه لایه لایه شده و بر اثر ترمز گرفتن ماشین های سنگین جمع شده و از بین می رود؛ اینکه در خیابان های سطح شهر بعضی نقاط گود می شود و برخی نقاط به صورت سرعت گیر در می آید به همین دلیل است. 
با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان متوجه شد که برای روکش کردن خیابان ابتدا باید آسفالت قبل را تراشیده و لایه های آن برداشته شده و شرایطش برای روکش جدید فراهم شود که این مهم در هیچ یک از خیابان هایی که «قایدی» دست به آسفالت آن زده، رعایت نشده است.
   در واقع اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم، روکش های جدید مثل سفره یا موکت در خانه می باشد که اگر سطح زیرین آن مشکل داشته باشد، جمع شده و در جایی برآمدگی ایجاد می شود.
بد نیست بدانید عمر آسفالت هایی که با وضع فعلی توسط شهرداری برازجان انجام می شود، شاید به دو سال هم نکشد، اما اگر این امر اصولی صورت پذیرد، حداقل تا 7 سال می توان از سالم بودن روکش خیابان اطمینان داشت.
برای دیدن این حقیقت، لازم نیست مسوولین شهر به اروپا یا خارج از کشور سفر کنند و تنها با رفتن به مرکز استان و دیدن عملکرد شهرداری آن شهر می توانند متوجه اشتباه خود شوند. 

3-    وقتی موارد بالا را در کنار هم قرار می دهیم، این سوالات در ذهن ایجاد می شود که آیا آسفالت خیابان ها، آن هم با این سرعت، در راستای عمران شهر برازجان است یا حرکتی تبلیغاتی که به واسطه آن پول بیت المال به هدر رفته و حرام می شود؟ آیا خیابان هایی که در قلب شهر و در چشم مردم هستند خراب ترین و واجب ترین خیابان های نیازمند به آسفالت هستند یا محل های واجب تری نیز وجود دارند که بنا به دلایلی دیده نمی شوند؟ آیا اولویت بندی در این موارد رعایت می شود و اهالی کوچه ها و محله هایی که سال هاست علی رغم پرداخت سهم آسفالت خود در انتظار هستند، در این امر در نظر گرفته شده اند؟ و هزاران اما و اگر دیگر که مجال آن در این یادداشت نیست. 
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸
احسن\r\n
محمد جواد
|
-
|
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
عزیز برادر ارسطو قایدی به فکر ......................... است . او به فکر افزودن سمت شهرداری به رزومه خودش است و ذره ای به فکر شهر نیست حتی به اندازه سر سوزنی  اینرا به یقین میگویم چون در همین مدت کم با رفتار خودش این موضوع را اثبات نموده است . \r\n\r\n \r\n\r\n//فکرشهر: با عرض پوزش بخشی از نظر شما حذف گردید.\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر