جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۷۰۲
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: معاون استاندار بوشهر گفت: نباید ته لنجی را به عنوان قاچاق کالا قلمداد کرد و در این راستا حتی معاون اول رئیس جمهور نیز تاکیداتی داشته اند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر دوشنبه در نشست فرهنگی، تبیینی ویژه روحانیون و ائمه جماعات، کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت:  با توجه به تاثیر روحانیت و حضور آنان در اجتماع های مختلف و ارتباط وسیعی که با مردم دارند، نقش اثرگذاری در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ایفا می کنند.

ته لنجی

وی افزود: باید از پتانسیل و ظرفیت روحانیون با توجه به نقش مبلغ دینی و فرهنگی که در جامعه اسلامی دارند در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز نهایت استفاده صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به دو مقوله اقتصاد مقاومتی و برخورد جدی با قاچاق کالا و ارز که هردو به هم پیوسته هستند تاکید و رهنمودهای جدی داشته اند و دولت تدبیر و امید نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: تا زمانی که  پدیده قاچاق کالا و ارز و همچنین شاهد  ورود کالای ارزان خارجی به داخل کشور هستیم زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را به خوبی نمی‌توان فراهم کرد و برای مقابله با این پدیده نیازمند همت جمعی است.

گراوند بیان کرد: ما به تجارت، صادرات و واردات و همچنین توسعه آن نیاز داریم اما این اقدامات باید از مبادی قانونی و رسمی صورت گیرد.

وی گفت: اقتصاد مردم استان بوشهر و معیشت آنان وابسته به دریا است و از گذشته تاکنون تجارت دریایی در این استان  رواج داشته است و نباید در بحث ته لنجی اقدامی صورت گیرد که به معیشت مردم این استان خدشه وارد کند.

گراوند افزود: نباید ته لنجی را به عنوان قاچاق کالا قلمداد کرد و در این راستا حتی معاون اول رئیس جمهور نیز تاکیداتی داشته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: باید ضمن مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز ، در بخش ته لنجی ها با اطلاع رسانی مناسب و برنامه ریزی دقیق ساماندهی لازم صورت گیرد تا به معیشت مردم این استان آسیبی وارد نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر