جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دانشگاه خلیج فارس در جمع یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت...
کد خبر: ۳۳۲۷۳
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: دانشگاه خلیج فارس در جمع یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، معاون پژوهشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: اتفاق میمونی برای استان و دانشگاه خلیج فارس افتاده است و دانشگاه خلیج فارس به جمع یک درصد دانشگاه های برتر و موثر جهان پیوست.

دکتر شهریار عصفوری ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس از نظر تولیدات علمی به لحاظ کیفی رتبه دوم و از نظر کمی رتبه 18 را بین دانشگاه های برتر کشور کسب کرده است. 

وی بیان کرد: کسب چنین رتبه ای کار سختی است و تداوم آن بسیار سخت تر است و کسب این رتبه مدیون و مرهون تلاش تمام همکاران در دانشگاه هستیم.

عصفوری گفت: تا کنون 950 مقاله علمی را در دنیا با نام دانشگاه خلیج فارس ارسال کردیم. ما وارد عرصه ای شده ایم و در مسابقه با کسانی هستیم که از لحاظ برخورداری از امکانات و سابقه از ما خیلی سرتر و بهتر هستند.

وی با معر فی سه مقاله پر استناد دانشگاه خلیج فارس گفت: این مقالات در حوزه مهندسی مکانیک، شیمی و مهندسی شیمی هستند.

دکتر عصفوری گفت:  دکتر نیکنام در رشته شیمی با 1918 استناد، دکتر حسنی نژآد با استناد 1506 استناد و دکتر ملک زاده در رشته مهندسی مکانیک با 2109 استناد سه استاد ما که داری بیشترین استناد هستند و مقالات علمی آنها در نشریات معتبر بین المللی چاپ شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی های آزمایشگاه های عضو شبکه شاعا، برگ برنده دانشگاه خلیج فارس را کیفیت آن خواند.

عبدالمجید مصلح بیان کرد: خروجی دانشگاه نسبت به ورودی آن بهتر است و در این زمینه آموزش و پرورش استان باید تلاش بیشتری بکند.

مصلح با بیان اینکه نام گذاری دانشگاه خلیج فارس به بهانه ی بالا بردن نام خلیج فارس در عرصه های بین المللی است گفت: ما باید بتوانیم جایگاه های دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه های جهان در جایگاه مناسبی قرار بدهیم.

وی یکی از مشکلات عمده دانشگاه را کمبود  فضای آموزشی و خوابگاه های دانشجویی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در پذیرش دانشجو کمبود خوابگاه ها است زیرا دانشگاه روزانه حتما باید خوابگاه داشته باشد.

مصلح از تخصیص بودجه 2 میلیارد تومانی به کارهای پژوهشی و فن آوری اساتید و دانشجویان خبر داد و گفت: امروز بخشی از توانمند های استان در حوزه آزمایشگاه در اینجا به نمایش درآمده است و بخشی از این نمایشگاه به اسناد مربوط به خلیج فارس اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این اسناد مربوط به 700-800 سال پیش است که توسط وزارتخانه در اختیار ما قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر