يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۴۳۶
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: کارآفرینان برتر استان بوشهر روز شنبه در آیینی با حضور استاندار و دیگر مسئولان استان مورد تجلیل قرار گرفتند.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، استاندار بوشهر در این آیین گفت: اولویت مهم در سال جاری توسعه کشاورزی در بخش گلخانه است علاوه بر این حمایت از واحدهای بسته بندی و اعطای تسهیلات برای سردخانه های کوچک در جوار مزارع در دستور کار قرار گرفته است.

مصطفی سالاری با اشاره به حوزه کشاورزی و اهمیت اشتغال در این بخش افزود: با توجه به اینکه شاهد مشکلات تامین آب برای مزارع نخیلات در استان هستیم طرح تحول کشاورزی دشتستان با همکاری شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان تدوین شده است.

وی امضای قرارداد چهار هزار میلیارد ریالی با پیمانکار برای ساخت بدنه اصلی سد دالکی ترا یادآور شد و ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است آب سد دالکی و رئیسعلی دلواری را با لوله به مزارع کشاورزی برسانیم که اگر آبیاری با لوله انجام شود با همین میزان

آب موجود، به همه نخیلات می توانیم آبرسانی کنیم.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرا 10 طرح بزرگراهی در استان بوشهر گفت: از این شمار 2 طرح آماده بهره برداری است و مابقی آنها نیز پیشرفت 50 تا 80 درصدی دارد.

وی افزود: این طرح ها به گونه ای است که با وارد شدن به استان بوشهر از سمت عسلویه تا دیلم شمال استان محور بزرگراهی خواهد بود.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آینده نزدیک تمامی روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

استاندار بوشهر یادآور شد: روستاهای استان بوشهر هم اکنون از لحاظ اینترنت در بین 31 استان کشور از رتبه نخست برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته پهنای باند اینترنت در استان بوشهر افزایش 10 برابری یافته و هم اکنون از لحاظ سرانه فضای پهنای باند در منطقه جنوب کشور رتبه نخست را داراست.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات صورت گرفته در زمینه پهنای باند اینترنت در استان بوشهر اظهارداشت: با تلاش و پیگیری صورت گرفته پهنای باند اینترنت در 2 سال گذشته 10 برابر شده و در مکان هایی هم که دسترسی اینترنت وجود ندارد این امکان را

فراهم کردیم.

وی در ارتباط با اقدامات پیش بینی شده برای بخش کشاورزی گفت: امسال به منظور پایدار تر شدن شغل کشاورزی در استان بوشهر اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در اولویت قرار گرفته است.

سالاری با اشاره به آبیاری 2 هزار و 400هکتار از باغهای سعدآباد با لوله، گفت: همچنین آبیاری 170 هکتار از باغات آپخش با لوله انجام شده است.

استاندار بوشهر به تدوین طرح ساماندهی کالای همراه ملوان با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: فردا برای بررسی بیشتر این طرح با کمیسیون اقتصادی دولت جلسه خواهیم داشت و در این نشست هفت عضو اصلی دولت هم حضور دارند که نظر موافق با

این طرح داشتند.

سالاری اضافه کرد: براساس این طرح قرار است معافیت کالای همراه ملوان رسمی و قانونمند شود و اولویت هم با کالاهایی باشد که در شهرها منجر به ایجاد شغل می شوند.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل از محل بازرگانی سنتی در دستور کار است، به ظرفیت های صنایع دستی استان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی برای صنایع دستی استان، بازار است اگر بازار فروش این محصولات تامین باشد، مشکلی برای تولید نخواهیم داشت.

استاندار بوشهر، به اجرای 9 دهکده گردشگری در این استان اشاره کرد و افزود: در این دهکده ها فرصت های گردشگری خوبی پیش بینی شده طوری که در دهکده گردشگری بوشهر علاوه بر هتل و رستوران شناور، بزرگترین مجتمع ورزشهای آبی کشور با 2 هزار و 400 متر مربع

پیش بینی شده و در این هفته با حضور وزیر ورزش و جوانان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سالاری، ظرفیت های گردشگری و درآمدزایی کوه نمک در شهرستان های دشتی و دیر را یادآرورشد و ادامه داد: فاز نخست دهکده گردشگری در کنگان، دیر و بنک تکمیل شده و فاز دوم آن در دست اجراست.

وی گفت: سهامدار اجرای دهکده گردشگری در جنگل حرا در شهرستان عسلویه مشخص شده که فرصت خوبی برای درآمدزایی در این منطقه است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 80 درصد ظرفیت شغلی پالایشگاه های مستقر در استان بوشهر را به نیروهای بومی این استان اختصاص داده ایم، افزود: نگاه ما به استفاده از استعدادها برای ایجاد شغل و درآمد است و مهمترین این استعدادها نیروی انسانی متخصص است.

در این آیین محمد دهقانی، زینب جعفری، عفت حسنی، ماشاالله صادقیان، فاطمه جعفری، حسین هوشمند، حسین شورکی، سید عیسی شجاع، شهرام محمدی و شکیب شمسیان به عنوان 10 کارآفرین برتر استان بوشهر تجلیل شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر