دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۰۵۵
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: در پی ارزیابی انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های هسته‌ای (WANO) و ارتقای نیروگاه اتمی بوشهر از درجه C به B، علی‌اکبر صالحی در حاشیه جلسه شورای معاونان سازمان، ضمن تشکر ویژه از مدیران و کارکنان این نیروگاه، به دکتر محمد احمدیان، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران لوح تقدیر اهدا کرد.

به گزارش فکرشهر، انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های اتمی با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی کشورمان، که عهده‌دار مسئولیت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر است، جایگاه این نیروگاه را در ارزیابی خود به لحاظ ضرایب ایمنی به گروه B ارتقا داد. این در حالی است که این ارتقا پس از تحویل نهایی نیروگاه از پیمانکار روسی به متخصصان ایرانی تحقق یافته است.

http://www.ana.ir/Media/Image/1393/11/25/635595139339978888.jpg

انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های اتمی، به صورت منظم نیروگاه‌های هسته‌ای در حال کار را ارزیابی و توصیه‌هایی برای افزایش سطح ایمنی ارائه می‌کند.

بر اساس این ارزیابی‌ها نیروگاه‌های در حال کار در چهار طبقه A تا D دسته‌بندی می‌شوند. طبقه D نیروگاه‌هایی است که وضعیت ایمنی آنها قابل قبول نیست و باید تحت مراقبت های خاص باشند، طبقه A نیروگاه‌های دارای سطح ایمنی عالی هستند و تعداد بسیار محدودی نیروگاه در جهان در این طبقه قرار دارند.

نیروگاه اتمی بوشهر پس از شروع بهره‌برداری در طبقه C قرار گرفت که با تلاش همکاران نیروگاه، براساس اقدامات انجام شده برای بهبود سطح ایمنی، این نیروگاه با یک پله ارتقا، در طبقه B قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر