پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۲۸۶
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: استاندار بوشهر از تولید روزانه ۵۰۰۰ مترمکعب آب در تصفیه‌خانه آب‌پخش و سعدآباد خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای افزایش ظرفیت آب شرب استان بوشهر استفاده می‌کنیم.

بوشهر

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه تصفیه‌خانه آب سعدآباد اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت آب شرب در استان بوشهر طرح‌های خوبی را در دست اجرا داریم و افتتاح این پروژه یکی از این برنامه‌ها است.

وی از احداث تاسیسات آبشیرین‌کن در شهرهای ساحلی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: به دنبال افزایش برداشت از سد کوثر هستیم که در مرحله اول ۱۰ هزار مترمکعب و در مرحله دوم ۱۳ هزار مترمکعب به ظرفت آب استان اضافه می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسئولان استان فارس برای تامین آب دشتستان از منطقه کازرون، بیان کرد: آب چشمه ساسان و چاه‌های آب کازرون پس از تصفیه وارد شبکه آب استان می‌شود.

وی میزان مصرف آب سعدآباد را دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب در روز دانست و اضافه کرد: اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب سعدآباد نقش مهمی در رفع مشکلات آب در این منطقه دارد. این تصفیه‌خانه دارای ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مکعب در روز است.

سالاری از افزایش ظرفیت آب استان بوشهر از طریق ازدیاد برداشت از سدکوثر، طرح‌های آب‌شیرین‌کن، تامین آب از چشمه ساسان و کف‌شکنی‌ چاه‌ها خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با اجرای طرح‌های مختلف، سال آینده مشکلی در زمینه تامین آب استان نداشته باشیم.

وی از احداث طرح تصفیه‌خانه آب آبپخش با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز خبر داد و ادامه داد: کیفیت آب تولیدی سعدآباد و آب‌پخش دارای کیفیت بالایی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر