پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۳۷۰۹۲
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم سه هزار و 500 طرح با هزینه کرد 33 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در این استان تکمیل شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب (س) بوشهر افزود: بخش قابل توجهی از این طرح ها، مربوط به بخش سلامت و در حوزه بهداشت و درمان است.

وی بیان کرد: در بخش بهداشت تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت امضا شد که براساس آن 176 مرکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر احداث شود.

سالاری افزود: از این شمار نزدیک به 100 مورد احداث و تکمیل شده، 50 مورد در دست ساخت است و عملیات اجرایی مابقی نیز امسال آغاز می شود.

وی گفت: با احداث 176 مرکز سلامت تمامی شهرها و روستاهای استان بدون استثنا از لحاظ برخورداری از مراکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت به سطح استاندارد می رسند.

استاندار بوشهر ادامه داد: ظرفیت تخت های بیمارستانی نیز در دولت یازدهم در استان بوشهر از 800 تخت به یکهزار و 600 تخت رسید و 2 برابر شد.

وی گفت: در ارتباط با تجهیزات بخش سلامت نیز آمبولانس های آی. سی. یو دار و آمبولانس های ویژه ای به ناوگان اورژانسی استان بوشهر افزوده شد.

سالاری اظهارکرد: کاروان های سیار خدمات دندان پزشکی نیز از ابتکارات استان بوشهر بود که با موفقیت به سرانجام رسید.

وی گفت: در ارتباط با دستگاه ام آر آی نیز 2 دستگاه موجود در استان به چهار دستگاه رسید و خرید پنجمین دستگاه ام آر آی استان بوشهر نیز اکنون در دست اجراست.

سالاری افزود: از لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان نیز در چهار سال اخیر جهش قابل توجهی در استان رخ داد و برای نمونه در شهرستان دیلم از یک پزشک متخصص به 18 پزشک متخصص افزایش یافت.

استاندار بوشهر ادامه داد: در مجموع در دولت تدبیر و امید در بخش سلامت استان بوشهر کارهای بی نظیری صورت گرفت که در این ارتباط از همه مسئولان ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و شهرداران تشکر و قدردانی می کنم.

مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب (س) بوشهر در زمینی به مساحت یکهزار و 455 مترمربع با اعتبار 30 میلیارد ریال احداث و تجهیز می شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر