پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۹۱۳
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم سال آینده شاهد راه‌اندازی دانشگاه ادیان و مذاهب استان بوشهر باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ در حوزه علمیه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر در زمینه علوم حوزوی دارای پیشرفت و توسعه بسیار زیادی بوده است.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی همچون تاریخ، کلام و تفسیر اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف رشته‌های تخصصی در سال‌های آینده در سطح استان راه‌اندازی شود.

امام جمعه بوشهر از انجام موافقت‌های اولیه برای راه‌اندازی دانشگاه ادیان و مذاهب استان بوشهر در سال آینده خبر داد و افزود: بر اساس برنامه و چشم‌انداز ترسیم شده استان بوشهر استانی پربار به لحاظ علمی خواهد بود.

وی خواستار تلاش مضاعف اولین ورودی‌های رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ شد و بیان کرد: باید با تلاش مضاعف زمینه برای ورود دیگر طلاب نیز فراهم شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار تاسیس کتابخانه تخصصی نرم‌افزار و کتاب در رشته کلام اسلامی سطح ۲ شد و ادامه داد: طلاب باید علم خود را به جامعه منتقل کنند و به شبهات مردم پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این آئین با اشاره به راه‌اندازی نخستین رشته تخصصی حوزوی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تلاش داریم که در سال‌های آینده دیگر رشته‌های تخصصی نیز در استان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام رضا خدری با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین اساتید رشته‌های تخصصی نداریم، اضافه کرد: ۱۵ نفر در کلاس‌های رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ شرکت می‌کنند که شش استاد نیز تدریس خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هر چهار سطح حوزه در استان بوشهر تدریس می‌شود، تصریح کرد: طلاب برای تحصیل در همه سطوح حوزوی نیازی به خروج از استان ندارند و چرخه علوم حوزوی در استان تکمیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر