پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۹۶
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰

فکرشهر: امام جمعه آبدان با تاکید بر اینکه مجلس باید انقلابی عمل کند، گفت: اتحاد و وحدت امت اسلامی امروز یک نیاز ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان با تبریک ایام میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار داشت: روز میلاد آن حضرت روز اخلاق و مهرورزی نام نهاده شده است.

وی ادامه داد: به فرموده پیامبر اسلام(ص)، بداخلاق بودن باعث فاسد شدن اعمال نیکوی شما می‌شود و بهترین چیزی که به انسان مومن داده می‌شود اخلاق نیکو است. هر کسی از شما که اخلاق نیکوتری داشته باشد نزد خدا محبوب‌تر است.

امام جمعه آبدان در مورد تفاوت‌های اخلاق نیک و بد نیز بیان کرد: زمانی که ناملایمات پیش می‌آید، حرفی خلاف عقاید خود می‌شنویم یا کسی به ما فحاشی می‌کند آنجا معلوم می‌شود که آیا ذره‌ای از اخلاق پیامبر را داریم یا نه. انسان متحیر می ماند وقتی می‌بیند مومنی در مقابل فحاشی مومن دیگر تند خویی می‌کند. شخصی که آرام و خوش‌رو بود با یک اتفاق کوچک کاملا عوض می‌شود.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم اخلاق خوبی داریم ولی در زمانی که مورد امتحان قرار بگیریم، تحمل شنیدن عقاید مخالف را نداریم در حالی که پیامبر مقابل خشن‌ترین رفتار بهترین عملکرد و خلق را داشت.

حمیدی‌نژاد با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با بسیجیان افزود: به فرموده رهبری، دشمنی دشمن تمامی ندارد. اعمال دشمنی بستگی به توانایی آنها دارد. اگر در طرف مقابل احساس ضعف کنند اعمال می‌کنند. کسانی که از ذکر نام دشمن ناراحت می‌شوند غافل هستند. نمی‌دانند که این عقب‌نشینی و حالت باعث ضربه زدن دشمن می‌شود. ما هر روز با توطئه‌ای مواجه بوده‌ایم اما هر روز به جلو رفته‌ایم و دشمن نتوانسته کاری کند. شما توانستید آمریکای مستکبر را به زانو در آورید.

دشمن دنبال تفرقه بین امت اسلامی است

وی بیان کرد: جمعه آغاز هفته وحدت است. چند روز پیش شرکت‌کنندگان در همایش محبان اهل بیت بود. ما باید تلاش ویژه‌ای برای وحدت بین مسلمین انجام دهیم. تلاش دشمن این است که رژیم صهیونیستی در امنیت باشد. ما در مقابل توطئه دشمن ایستاده‌ایم.

امام جمعه آبدان گفت: برخی کشورهای اسلامی برای ضربه به کشورهای دیگر اسلامی با دشمن همکاری می‌کنند. عربستان و یمن و سوریه همه مسلمان هستند اما با هم می جنگند.

وی اظهار داشت: ما باید با هم متحد باشیم. مذاهب مختلف وجود دارد، اما اینها نباید باعث جنگ شود. هیچ کسی نمی‌خواهد سنی شیعه شود یا شیعه سنی شود. کسانی که می خواهند اسلام و پیامبر نباشد ما باید در مقابل او متحد شویم.

با وزرای متخلف برخورد درستی نمی‌شود

حمیدی نژاد با بیان اینکه امروز مصادف با شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس است، اضافه کرد: مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد همه چیز را بد می‌کند. به فرموده امام راحل، مجلس قدرت زیادی دارد، می‌تواند ورزا و رئیس جمهور را استیضاح کند.

وی ادامه داد: ما از مجلس گله داریم، آنطور که باید انقلابی برخورد نمی‌شود، با وزرای متخلف برخورد درستی نمی‌شود. چرا وزیر نفت، گاز را زیر بهای تمام شده به اتریش فروخته آن هم به مدت ۲۰ سال اما برخوردی با او نمی‌شود. اخیرا لایه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسیم به مجلس آمد. از نظر دشمن سپاه و حزب الله تروریسم هستند. مجلس باید مقابل این موارد بایستد.

امام جمعه آبدان گفت: گزارش رئیس جمهور از ۱۰۰ روز اول مورد انتقاد موافقان و مخالفان دولت قرار می گیرد. روزنامه آرمان که حامی دولت است می‌نویسد دو ایران است یکی در ذهن رئیس جمهور که مشکلی ندارد و دیگری ایران واقعی که پر از مشکلات است. زندگی مردم را باید دید. چرا آمارهای غلط به مردم می‌دهید. باید مجلس وارد عمل شود و جلوی خلاف‌گویی‌ها را بگیرد. با وجود مشکلات باید رئیس جمهور و وزرا پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ آذر روز دانشجو است، افزود: دانشجویان که در سال ۳۲ به دلیل اعتراض به امریکا شهید دادند. امیدواریم امروز هم مانند گذشته در مقابل دشمن بایستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر