چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۱۴
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۷ سرنشین یک لنج باری در حوالی آب‌های جزیره خارگ از خطر مرگ نجات یافتند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، نوراله اسعدی در بیان جزییات این سانحه دریایی اظهار کرد: یک فروند شناور لنج باری با ملیت ایرانی که از دبی به مقصد بندر گناوه در حرکت بود، در فاصله ۷ مایلی جنوب شرقی جزیره خارگ به علت شرایط بد جوی و آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند.

وی افزود: با اعلام اضطرار این شناور در حوالی ساعت ۲:۵۰ دقیقه بامداد روز 11 فروردین، شناور ناجی ۹ از بندر خارگ به موقعیت اعزام شد و با توجه به از کار افتادن کلیه تجهیزات ناوبری شناور و مشخص نبودن موقعیت دقیق آن پس از جستجوی طولانی در ساعت ۳:۵۵ دقیقه موفق به پیدا کردن آن شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: شناور ناجی توانست 7 سرنشین لنج سانحه دیده را نجات دهد و  آنها را حوالی ساعت 5  صبح به ساحل جزیره خارگ برساند.

وی با بیان اینکه همه نجات یافتگان در سلامت کامل هستند به خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر