پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
به گزارش فکرشهر، شهروندان برازجان نیز بر این امر اذعان دارند و همه را در نتیجه توانمندی و کاربلدی شهردار و همراهی شورای شهر می دانند، با این حال، خبر رسیده که شورای شهر برازجان، از شهردار طرح سوال کرده است؛ شهرداری که پیش از حضور این اعضا نیز، شهردار برازجان بوده و پس از حضور اعضا نیز...
کد خبر: ۴۳۶۹۱
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

فکرشهر ـ آذر حسینی/ اسماء بوستانی: این روزها، هر گوشه شهر برازجان را که نگاه کنید، آثاری از تغییر و آبادانی مشاهده می شود؛ این موضوع را کسی که پس از چندین ماه به برازجان آمده باشد، به خوبی لمس کرده و تغییرات ایجاد شده، برایش کاملا ملموس است. 

به گزارش فکرشهر، شهروندان برازجان نیز بر این امر اذعان دارند و همه را در نتیجه توانمندی و کاربلدی شهردار و همراهی شورای شهر می دانند، با این حال، خبر رسیده که شورای شهر برازجان، از شهردار طرح سوال کرده است؛ شهرداری که پیش از حضور این اعضا نیز، شهردار برازجان بوده و پس از حضور اعضا نیز، به علت حمایت های مردمی به دلیل عملکرد قابل قبول در مدت کوتاه، تایید شده و تاکنون نیز به کار خود ادامه داده است؛ اما به نظر می رسد برخی اعضای شورای پنجم شهر برازجان که از بدو ورود به شورا نیز درباره تغییر شهردار که از فروردین 96 این مسئولیت را پذیرفته بود، حرف می زدند و به خاطر حمایت های مردمی و رضایت آن ها از محمدحسن محمدی، سکوت کرده بودند، مجددا به روند قبلی خود برگشته اند و با طرح 77 سوال، قصد دارند عملکرد شهردار را بررسی کنند و طبق گفته رییس شورا، اگر راضی نشدند، محمدی را استیضاح نیز کنند.

مهدی نیکنام ـ رییس شورا ـ در این باره به خبرنگار «فکرشهر» گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در مجموعه شهرداری دیده شد، شورای شهر تصمیم گرفت در جهت رفع این مشکلات جلسه ای را با حضور شهردار برگزار کند و این مشکلات به صورت شفاهی در جلسه مطرح شود. اما به دلیل اینکه در 25 اردیبهشت ماه شهردار برای ماموریت به شهر اصفهان سفر کرده بود، 77 سوال را به صورت مکتوب به شهرداری ارسال نموده و تا 12 خرداد ماه منتظر پاسخ این سوالات از سمت شهرداری هستیم.

وی اضافه کرد: اگر پاسخ های شهردار به سوالات شوراییان قانع کننده باشد و نظر اعضای شورا را جلب کند، از ایشان سپاسگزاریم، در غیر این صورت استیضاح شهردار را آغاز خواهیم کرد.

شهردار برازجان نیز در این باره به خبرنگار «فکرشهر» گفت: هفته گذشته که به دلیل ماموریت کاری به شهر اصفهان سفر کرده بودم، از طرف شورای شهر  تماس گرفته و خواهان حضور بنده در جلسه و پاسخگویی به برخی مشکلات شدند. به دلیل ماموریت خارج از استان نتوانستم در جلسه حضور داشته باشم و منتظر بودم که اگر در مجموعه شهرداری کوتاهی رخ داده و یا مشکلاتی به وجود آمده شوراییان تذکر دهند؛ چرا که روال قانونی بدین صورت است که در ابتدا مشکلات را به شهرداری تذکر داده و در نهایت به صورت مکتوب سوالات را در اختیار شهردار قرار می دهند؛ اما اخیرا بدون تذکر، از طرف شورای شهر، 77 سوال به دست بنده رسیده است که به تک تک سوالات پاسخ خواهم داد.

محمد حسن محمدی با بیان اینکه در جهت خدمت رسانی به مردم باید کوشا باشیم، افزود: هر اندازه شهرداری و شورای شهر بدون تنش باشد، می توانیم به مشکلات شهر و خواسته های مردم بیشتر رسیدگی کنیم؛ اما اگر روزانه شاهد تنش ها و موضوعات حاشیه ای در شورا و شهرداری باشیم، فرصت شهرداری و شورای شهر هدر می رود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش شهرداری و شورای شهر باید کنار گذاشتن تنش ها و رفع مشکلات مردم و کمک به آن ها باشد.

محمدی افزود: شهر برازجان در یکسال اخیر نسبت به سال های قبل پیشرفت خوبی داشته است و این نشان دهنده اتحاد و همدلی مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر است. قطعا اعضای شورا فعال و پرتلاشند و خواستار پیشرفت هر چه بهتر و بیشتر شهر هستند و امید است که با اتحاد و همدلی در راستای رفع مشکلات مردم و پیشرفت بیش از پیش شهر برازجان کوشا باشیم.

شهروندان برازجان چه می گویند؟

مسیب باقرنژاد، یکی از شهروندان برازجان و مغازه دار است. او می گوید: طی یک سالی که محمدی شهردار برازجان شده، شهر برازجان، جان گرفته و این نشان دهنده این است که این شهردار، شهر دیده است.
این شهروند در ادامه می گوید: شب ها با خانواده ام برای تفریح در سطح شهر دور می زنیم و شاهد زیبایی ها و تغییرات شهرمان هستیم، از نورپردازی های سطح شهر گرفته تا آسفالت کوچه ها و رسیدگی به فضای سبز و...
این شهروند اضافه کرد: خوشحال و خرسندم که مناطق محرومی چون علی آباد هم در راستای فعالیت های شهردار است و به این محله نیز رسیدگی می کند، اما تنها گلایه من از این شهردار پر توان این است که منزل ما در پشت پاساژ استوار، چسبیده به مجتمع هخامنش است، جهت آسفالت کردن کوچه کلی پیگیری کردیم، اما تاکنون نه آسفالت و نه لوله کشی گاز شده است. از همین جا از شهردار تمنا دارم در جهت رفع مشکل ما نیز اقدام کند.

ماندنی اتحادی، شهروند دیگری است که رضایت خود را نسبت به شهردار اعلام می کند و می گوید: شغل بنده مغازه دار است، از همه لحاظ از شهردار راضی هستم اما اگر در جهت عقب نشینی بعضی مغازه داران که با بیرون آوردن وسایل خود از مغازه و صف دادن وسایل ها در پیاده رو، عبور و مرور را برای مردم مشکل ساز کرده اند اقدامی صورت گیرد، بسیار عالی می شود.

حسین استوار نیز کاسب است و 20 سال است در بازار کار می کند. او رییس هیئت امنای بازار برازجان و معاون اتحادیه پوشاک فروشان دشتستان است. وی درباره عملکردهای یک ساله شهردار می گوید: از زمان تاسیس هیات امناء بازار، مکاتبات ما در خصوص بازسازی و نوسازی بازار، ساماندهی سقف و کف بازار صورت گرفت، با شهرداران سابق جلساتی برگزار شد، اما هیچ نتیجه ای از این مکاتبات و جلسات، از سوی شهرداری دریافت نکردیم و هیچ شهرداری به بازار اهمیت نداد؛ یا نمی خواستند یا توانایی انجام این پروژه بزرگ را در خود نمی دیدند؛ تا اینکه مهندس محمدی شهردار محترم برازجان و مهندس عباسی، معاون عمرانی شهرداری، سفت و سخت پیگیر موضوع ساماندهی بازار شدند و به بازاریان قول مساعد دادند که در کم ترین زمان ممکن این پروژه را شروع خواهیم کرد که به حمداله و به لطف این شهردار، کف سازی بازار سرپوشیده به اتمام رسید.
استوار در پایان سخنانش می گوید: تمام کسبه و مغازه داران از مهندس محمدی رضایت کامل دارند و امید داریم که اعضای محترم شورای شهر با ابقاء مهندس محمدی در شهرداری برازجان به شهر برازجان و پروژه های آن جان تازه ای ببخشند.

مرد پا به سن گذاشته ای که خود را حاج حسین مرادی معرفی می کند نیز، درباره عملکرد شهردار برازجان به «فکرشهر» می گوید: از بدو ورود مهندس محمدی به عنوان شهردار برازجان در شهرداری تاکنون شهر برازجان از همه لحاظ خصوصا پروژه های عمرانی پیشرفت زیادی کرده است. به صورت قاطع می گویم که در این 55 سال سنی که  دارم، تاکنون شهرداری به این پرتلاشی ندیده ام. از شورای شهری سپاسگزارم که چنین شهرداری را انتخاب کرده اند و امیدوارم که شاهد پیشرفت های بیشتری در شهر برازجان باشیم.

کوثر مرادی، دانشجو است. او از فعالیت های مثبت شهردار تشکر می کند و پیشنهاداتی را در راستای بهبود و توسعه شهر ارائه می دهد.
این دانشجو می گوید: شهر برازجان از نظر مبلمان شهری و فضا سازی خوب پیشرفت کرده است و پیشرفت شهر باعث ایجاد روحیه مفرح و شاد در اکثر شهروندان شده است، نورپردازی های سطح شهر بسیار پیشرفت کرده است، بعضی خیابان ها مثل ابتدای خیابان شهید چمران به شکل موثری باز شده است. شهردار برازجان باید فرصتی را برای دانشجویان به وجود بیاورد که این قشر بتوانند به صورت آزادانه نظرات خود را در بخش اداره شهر وارد کنند، به صورتی که ماهیانه یک بار شهردار با دانشجویان دیدار داشته باشد و نظرات و پیشنهادات دانشجویان را در جهت پیشرفت و ساماندهی شهر به کار گیرد، که این خود باعث ایجاد روحیه در در دانشجویان خواهد شد. پیشنهاد خود بنده به شهردار محترم این است که یک دستگاه اتوبوس واحد در جهت رفع مشکلات عبور و مرور شهروندان در خود شهر برازجان قرار دهد، حتی اگر یک دستگاه باشد، اما در زمان تعیین شده، در محله های مختلف شهر جابجایی شهروندان را انجام دهد.

مینا دلاور، دیگر دانشجویی است که نظر خود را در مورد شهر و شهرداری بدین گونه بیان می کند: با توجه به رفت و آمد در شهر، در این مدت شاهد تغییرات زیادی از جمله، فضای کنار پژوهش سرای متقین، فضای بسیار زیبای روبروی شهرداری، پیاده روها و... در سطح شهر هستم. اما متاسفانه بعضی از محله های شهر فراموش شده اند، برخی کوچه ها با توجه به پایین بودن وضعیت مالی اهالی کوچه و عدم پرداخت هزینه آسفالت به شهرداری آسفالت نشده اند و ای کاش شهردار محترم جهت رفاه حال چنین شهروندان و محله های آنان اندیشه ای می کرد.

خداکرم محمدی، شهروندی است که شهردار برازجان را کارآمد و پرتلاش می داند. او می گوید: شهردار را نمی شناسم و حتی برای یک بار ایشان را ندیده ام، اما شاهد فعالیت های مثبت ایشان در شهر هستم. شوراییان نیز فعالیت های شهردار را نسبت به شهرداران سابق بسنجند و به همت و پر توانی شهردار پی ببرند و بدانند که بهترین انتخاب را انجام داده اند.

امیر حسین شجاعی پور، جوانی است که می گوید: حدود یک سال است که تنوع را در شهر و مناطق مختلف آن مشاهده می کنم. همین پیاده رو سلامتی که یکی از فعالیت های قشنگ شهردار بود، مکانی برای تفریح خانواده ها شده است. در هر جا و مکانی که صحبت از شهردار می شود، تمام مردم از عملکرد ایشان راضی هستند.

به گزارش فکرشهر، محمدحسن محمدی، پاسخ این 77 سوال را به شورای شهر ارسال کرده و حالا شورای شهر است که از بین منافع خود و مردم، باید یکی را انتخاب کند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر