پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۹۴
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در خاموشی‌های برق، گفت: مسئولان تلاشی جهادی برای رفع مشکلات آب و برق در استان داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در دهه کرامت شاهد برگزاری برنامه‌های بسیار خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم که با همراهی و مشارکت خوب مردم همراه بود.

وی با اشاره به ایجاد فضای معنوی مطلوب در استان با حضور خدام رضوی، خاطرنشان کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید در استان بوشهر با کیفیت خوبی برگزار شد که تلاش‌های برگزارکنندگان شایسته تقدیر است.

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان وزارت امور خارجه بیان کرد: تامین و حفظ منافع ملی با تعامل و یا از طریق تقابل به عنوان برنامه اصلی سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به بیان برخی دیدگاه‌ها مبنی بر تفکیک دیپلماسی از ایدئولوژی و عقیده، اضافه کرد: این افراد عقیده دارند که اسلام نباید مبنا باشد در حالی که این دیدگاه به معنای سکولاریسم است.

وی با گرامیداشت روز آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی و کارآفرینی ادامه داد: مبنای رشد و توسعه توجه ویژه به نیروی انسانی و جوانان جویای کار است که باید آموزش‌ها در این حوزه در استان بوشهر توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار بکارگیری جوانان استان بوشهر در صنایع استان شد و تصریح کرد: اهتمام جدی بر استخدام نیروهای بومی استان بوشهر با مورد توجه مراکز صنعتی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه صنایع به مسائل اجتماعی و محیط پیرامونی، گفت: صنایع استان باید پیوست‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و محیط زیستی به عنوان مصوبه قانونی مورد توجه جدی خود قرار دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به خاموشی‌های برق در استان اظهار داشت: استان بوشهر در این فصل با گرمای شدید روبرو است و در حالی که دو برابر مصرف خود برق تولید می‌کند، با خاموشی روبرو می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در اعمال خاموشی‌ها، تصریح کرد: در برخی از استان‌های خوش آب و هوا برق هر چند روز یکبار خاموش می‌شود ولی در استان بوشهر شاهد خاموشی‌های روزانه هستیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه این خاموشی‌ها باعث مشکلاتی برای مردم، مراکز تجاری و صنایع شده است، افزود: شایسته نیست استان بوشهر همواره تحمل کننده رنج ها و کمبودها در سطح کشور باشد.

وی همچنین به بحران آب در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در فصل تابستان مردم مشکلات بسیار زیادی برای تامین آب خود دارند و مسئولان باید برای رفع این مشکلات تلاشی اساسی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر