جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۶۶۷
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳

فکرشهر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: موسیقی استان بوشهر در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است. حمیده ماحوزی ظهر سه‌شنبه در نشست معرفی اعضای جدید هیئت مدیره انجمن موسیقی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای در حوزه موسیقی در بخش های مختلف است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به نقش و جایگاه ویژه انجمن‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و ادامه داد: انجمن‌های فرهنگی و هنری بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: با انسجام و همدلی و با استفاده از نظرات پیشکسوتان می‌توانیم جایگاه اصلی موسیقی این سرزمین را که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است را بیشتر معرفی کنیم.

ماحوزی با اشاره به رشد کمی و کیفی فعالیت‌های انجمن موسیقی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور اعضای جدید و ارائه راهکارهایی جدید و متنوع خون تازه ای در کالبد این انجمن جاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اعضای انجمن موسیقی باید با برگزاری جلسات مستمر سیاستهای ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش تقویت و اجرایی کنند.

اصغر قربانی، بهرنگ حکیمی پور، علی همتی و محسن حیدریه به عنوان اعضاء اصلی هیئت مدیره و عبدالوهاب زنگویی و فرشاد برنجی عضو علی البدل این انجمن به مدت یک سال معرفی شدند.

در این آیین پس از رای گیری و انتخاب بهرنگ حکیمی‌پور به عنوان رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر، مقرر شد به‌زودی نشستی برای تدوین برنامه ها و اهداف انجمن برگزار شود.
کد خبر

نظرات بینندگان
موسیقی بوشهریی در سطح کشوری شناخته شده نیست
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
اگر در سطح جهانی شناخته شده است ، در سطح کشوری شناخته شده نیست! ....، به این دلیل که در هر برنامه رادیو یا تلویزیونی که در باره حوزستان و هرمزگان سخن در میان است، به اسم آنجا موسیقی بوشهری پخش میکنند
نقدبگونه ای کوتاه و فهرست وار بر کتاب سیری در گویش دشتستان
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
ن نقدبگونه ای کوتاه و فهرست وار بر کتا
« سیری در گویش دشتستان » نوشته طیبه ( پری ) برازجانی
قسمت اول
فرهنگ نویسی کاری سترگ و عظیم است و از یک نفر بتنهائی یساخته نفر نیست؛ همت و اقدام جمعی را میطلبد. همکاری دستجمعی گروهی از مطلعین و متخصصین و نخبه گان
با اینحال کار خانم برازجانی علیرغم کاستی های معمول که خود نیز اذعان دارد قابل تقدیر و ستایش است. مواردی که بنظر من برجسته آمده است(
دلایل و شواهد نقد در قسمت های دوم و ...، خواهد آمد.)

یکم : نام انتخابی برای کتاب نامی کلی است. بهتر بود کتاب محدود تر ی داشت و نام گویش دشتستان با محوریت برازحان برای آن انتخاب میشد
دوم : زبان توضیح معانی واژه ها ثقیل است
سوم : بهتر بود برای توضیح معانی واژه ها از ضرب المثل های عامیانه و اشعار محلی به عنوان شاهد مثال استفاده میشد
چهارم : معانی بعضی از وا ژه ها در کتاب نیامده و در عوض پر از واژه های عجیب و مهجور و نا مانوس است
پنجم : معانی برخی لغات و کلمات بچای مراجعه به گویشوران، از کتاب های فرهنگ لغات فارسی
گرفته شده
ششم : ... دنباله دارد
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر