جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۶۲۰
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: مشکل لاینحل و پیچیده ای در مملکت وجود ندارد و ظرفیت‌های داخلی فراوانی برای حل مشکلات داریم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک عید قربان و دهه ولایت و عید غدیر اظهار داشت: غدیر یک روز نیست یک تاریخ است و تاریخی سرنوشت ساز است.

وی بیان کرد: اگر غدیر متوقف شود تاریخ انسانیت متوقف می‌شود. مفهوم غدیر آنچنان که می بایست شناخته نشده است و جوامع بشری و جامعه اسلامی غدیر را به درستی نشناخته‌اند.

هاشمی‌نژاد افزود: برخی فکر می‌کنند غدیر متعلق به جامعه اسلامی یا بخشی از جامعه اسلامی است در صورتی که غدیر کانون جوشان وحدت و واقعه جهانی و انسانی است. باید برنامه ریزی شود که جشن‌ها و برنامه‌های غدیر به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود و مردم دخیل باشند و چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ حضور در برنامه ها باید نقش مردم برجسته باشد.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با قشرهای مختلف مردم در هفته گذشته افزود: رهبر معظم انقلاب در این جلسه در خصوص مشکلات اقتصادی فرمودند که در بحث سکه و ارز بی تدبیری شده است. کسی که ارز گرفته و کسی که ارز داده تخلف کرده و تنها نباید ارز گرفته مجازات و بازخواست شود. تحریم اثر دارد ولی بخشی از مشکلات از تحریم است بیشتر مشکلات از سوء مدیریت و بی تدبیری است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند نمی گویم خیانت شده اما باید اذعان کرد که سیاست گذاری اجرایی اشکال داشته است.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: الان باید دلسوزان مردم نظام و انقلاب پای کار بیایند و از هر طیفی که باشند باید پشت دولت باشند. بحث تسویه حساب سیاسی مطرح نیست. باید بنشینند مشکلات را حل کنند. مشکل لاینحل و پیچیده در مملکت وجود ندارد و ظرفیت‌های داخلی فراوانی برای حل مشکلات وجود دارد و باید منیت را کنار بگذارند و دست به دست هم بدهند و مقابل دشمن باستند.

امام جمعه عسلویه آغاز هفته دولت را تبریک گفت و افزود: همه خدمتگزاران در دولت باید برای انجام وظیفه بهتر از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند. یکی از وظایف هر مسئول در قبال نظام دفاع از ارزش‌ها است.

وی به سفر هفته گذشته وزیر ارتباطات به شهرستان اشاره کرد و افزود: سفر این وزیر جوان به شهرستان را به فال نیک می‌گیریم. از فرماندار و وزیر تشکر می کنم. جلسه با وزیر ارتباطات جلسه‌ای استثنایی در شهرستان بود. مسایل و مشکلات مردم مطرح شد. وزیر هم بعد از سفر مطلبی درفضای مجازی نوشتند که جای تامل و تحسین دارد. اگر مسئول به فکر مردم باشد قابل تحسین است. ایشان نوشتند آلودگی در شهرستان عسلویه چند برابر تهران است و گفتند موضوع را در دولت طرح خواهند کرد و از ایشان تشکر می کنیم.

هاشمی نژاد به ساخت جنگنده کوثر هم اشاره کرد و گفت: ساخت جنگنده کوثر به دست توانمند مغزهای متفکر و متخصصان خوش فکر جای تبریک دارد. به این عزیزان خداقوت می گوییم واز آنان تشکر می کنیم.

امام جمعه عسلویه به موضوع تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان اشاره کرد و افزود: از زحمات فرمانده سابق سرهنگ صالحی تشکر می کنم. از تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی ایشان که بیشتر خودم از نزدیک درجریان بودم تشکر و قدردانی می کنم و خدمت فرمانده جدید هم که از جوان‌های خوشفکر و مومن هستند تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. مردمداری را سرلوح کارشان قراردهند و درخدمت مردم برای مردم و در کنار مردم باشند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان عسلویه عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان عسلویه بود که به مناسبت هفته دولت گزارشی از عملکرد دولت درشهرستان ارائه داد و نیز میز خدمت توسط مسئولان ادارات درنماز جمعه این هفته دائر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر