پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۹۶۹
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴

فکرشهر:  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از پیش‌بینی رگـبار باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش تندباد و احتمال ریزش تگرگ طی روزهای شنبه و یکشنبه در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به استان، ناپایداری های جوی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت امشب به تدریج بر مقدار ابرها در قسمت های شمالی و مرکزی استان افزوده شود و در این مناطق از فردا شاهد رگبارهای پراکنده، رعدو برق، وزش باد و گاهی گردوخاک باشیم.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه ضمن تشدید و تقویت ناپایداری های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد و گاهی ریزش تگرگ در استان ادامه می یابد.

تشدید ناپایداری‌های جوی

مساعدی افزود: با توجه به تقویت و تشدید ناپایداری‌های جوی به صورت رگـبار باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش تندباد و احتمال ریزش تگرگ طی روزهای شنبه و یکشنبه در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق هشدار داده می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین نسبت به وزش باد قابل ملاحظه و گاهی تندبادهای لحظه ای خصوصا بر روی دریا و در پی آن افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا هشدار داده می شود.

اجتناب از ترددهای دریایی

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد و توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.

مساعدی اضافه کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری، از اواخر شب در قسمت های شمالی و مرکزی بتدریج افزایش ابر گاهی وزش باد،گردوخاک و احتمال رگبارهای پراکنده و رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد غالبا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتردرساعت و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در قسمت های شمالی و مرکزی در برخی ساعات بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی در برخی ساعات بیش از ۱۲۰ سانتی متر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت سه و ۲۱ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۴ و ۵۳ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۱ و ۱۸ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر