شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۱۱۳
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای برنامه‌های مختلف برای کیفیت‌بخشی به آموزش دانش‌آموزان دوره ابتدایی در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود قاسمی ظهر دوشنبه در بازدید از کارگاه های آموزشی در آموزشگاه دکتر حسابی آبپخش با اشاره به اینکه دوره ابتدایی از دوره های حساس آموزشی است اظهار داشت: پایه علمی دانش آموزان در این دوره شکل می گیرد و پیشرفت دانش آموزان در دوره ابتدایی ضامن موفقیت آن ها در دوره های بالاتر است.

وی یادآور شد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان دستاوردهای خوبی داشته است و در سال جاری این طرح با نگاه ویژه به دوره ابتدایی اجرا می شود.

قاسمی با بیان اینکه برای پیشرفت در دوره ابتدایی به معلمین دلسوز و به روز نیاز است افزود: کارگاه های آموزشی در راستای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان است که افزایش مهارت های آموزشی معلمان را در بر می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه کارگاه های آموزشی در سراسر شهرستان ها و مناطق آموزشی استان اجرایی خواهد شد گفت: این دوره ها با اولویت معلمان ابتدایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: کارگاههای آموزشی در راستای توانمند سازی معلمان ابتدایی، تحلیل محتوای کتب، تبادل تجربیات معلمان، هم اندیشی آنها در زمینه اهداف برنامه درسی و هماهنگی با ارزشیابی توصیفی برگزار شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر  با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی استان در دستور کار است، افزود: این برنامه ها با رویکرد آموزشی و تربیتی دانش آموزان برگزار می شود.

قاسمی همچنین تحقق سند تحول بنیادین، آشنایی با روشهای نوین تدریس، دانش افزایی معلمان، انتقال تجارب و همسو سازی معلمان با آخرین تغییرات کتب درسی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه های آموزشی برشمرد.

برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی

رئیس آموزش و پرورش منطقه آب پخش نیز از برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی برای معلمان مقطع ابتدایی از اول مهرماه در منطقه آبپخش خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی با اولویت معلمان پایه های اول تا ششم و کلاسهای چند پایه ابتدایی برگزار خواهد شد.

اکرم پاپری با بیان اینکه در این دوره مدیران، معاونان و آموزگاران ابتدایی نیز حضور دارند افزود: دوره های آموزشی با هدف دانش افزایی و مهارت افزایی در تمام سطوح برای معلمان و مدیران تا اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه آب‌پخش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان نیازمند معلم آگاه به علم روز هستند برگزاری این دوره ها برای معلمان و مدیران ضروری است.

گفتنی است در پایان مدیران و معلمان نیز از دغدغه های آموزشی و پیشنهادات را به معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و همچنین رئیس آموزش و پرورش منطقه ابلاغ کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر