پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۵۲۷
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: به برکت انقلاب اسلامی، زیرساخت‌های جزیره خارگ متحول شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود رضایی اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پروژه‌های مخلتف عمرانی، فرهنگی و گردشگری در جزیره خارگ افتتاح خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر وامید توانستیم بخش خصوصی غیر فعال جزیره خارگ را در پروژه های عمرانی فعال کنیم و جای تشکر ویژه دارد که بخش خصوصی بومی این جزیره برای احیای زیرساخت‌ها وارد عرصه شده و در حال کار جهادی است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در حوزه فرهنگی شاهد افتتاح پلاتو جزیره خارگ هستیم که بعد از ۴۰ سال هنرمندان غنی این جزیره صاحب پلاتو با اعتباری پنج میلیارد ریالی خواهند شد و همچنین سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی جزیره خارگ با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال بهسازی و نوسازی شد.

رضایی با اشاره به خدمات مناسب آموزشی صورت گرفته در بخش ویژه خارگ گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای فعالیت های اجتماعی و محیط پیرامون خود با اعتباری ۱۵ میلیارد ریالی اقدام به تجهیز و نوسازی مدرسه سمیه در این جزیره کرده است و با افتتاح این مدرسه شاهد افزایش محیط آموزشی استاندارد در بخش ویژه خارگ خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه ارائه خدمات درمانی در بخش ویژه خارگ با مشکلات فراوان در استقرار خدمات در حوزه شهری مواجه بودیم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در دهه مبارک فجر دو پروژه مهم و زیر ساختی مرکز جامع سلامت و کلینیک دهان با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضایی گفت: در حوزه گردشگری جزیره خارگ با توجه به بافت خاص مرجانی منطقه و همچنین بکر بودن زیستگاه دریایی خارگو مورد استقبال فراوان گردشگران ایرانی قرار گرفته است.

وی افزود: در جزیره با مشکل محل اقامت مواجه بودیم که با حضور بخش خصوصی در این زمینه اولین هتل جزیره خارگ با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی افتتاح و همچنین در حوزه اکوتوریست هم یک اقامتگاه بوم گردی با همت بخش خصوصی و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر